De zomerpakketten actie terug van weggeweest

Aanmelden is vanaf nu mogelijk

We gaan het weer organiseren deze zomer; de zomerpakketten actie! Hoe mooi is het om een zomerpakket te maken voor een gezin dat een extraatje in de zomervakantie goed kan gebruiken, omdat zij niet weg kunnen voor een vakantie of dagje uit. En dan is zes weken thuis zijn best lang.

Aanleiding
Er zijn veel gezinnen die wel werken voor hun geld, maar het vakantiegeld wat ze uitgekeerd krijgen moeten gebruiken voor bijvoorbeeld een nieuwe wasmachine, schoolmateriaal voor het nieuwe seizoen of nieuwe schoenen voor alle kinderen. Dan blijft er te weinig over om bijvoorbeeld een gezellige activiteit te doen als gezin. Maar ook moeders en/of vaders die niet kunnen werken door allerlei omstandigheden en weinig te besteden hebben vinden het superleuk om hun kinderen te verwennen of iets leuks te doen met elkaar tijdens de vakantie.

Dit verhaal blijft ons altijd bij na een van de vorige zomerpakkettenacties:

“Een gezin met een jongen van 7 werd verrast met een zomerpakket. Er zat onder andere een vrijkaartje in voor een dagje zwemmen en een bon om ijsjes te halen. De eerste reactie van de jongen was: Yes, nu heb ik sowieso wat te vertellen in de klas na de zomervakantie, als de juf vraagt wat we allemaal gedaan hebben.”

Daar sta je niet bij stil he? Laten we zorgen dat in ieder geval een aantal kinderen, door het zomerpakket, niet tegen het kringgesprek na de vakantie op ziet.

Wil jij een pakket samenstellen?

Voor deze gezinnen zoeken we mensen die een pakket willen maken; mensen die iets willen geven en willen delen omdat ze het zelf kunnen missen. Je kunt het pakket met je gezin, een groep of alleen maken. Zodra je van Present de gegevens hebt gekregen van het gezin voor wie je een pakket samenstelt, heb je ook meer informatie over de gezinssamenstelling, eventuele hobby’s en wensen en kun je meer gericht een pakket maken. Er wordt vaak gevraagd hoeveel waarde een pakket mag hebben; laat €30,- een richtlijn zijn.

Hoe werkt het:

• Vul het aanmeldformulier voor gevers in vóór 27 mei 2024
  • Je wordt aan een gezin gekoppeld. Wij doen ons best zoveel mogelijk met eventuele voorkeuren rekening te houden. Dit is echter niet altijd mogelijk
  • Je ontvangt tijdens een van de informatiemomenten de gegevens over het gezin waar jij een pakket voor gaat maken. De informatiemomenten zijn:
    • Vrijdagmorgen 7 juni van 10.00-11.00 uur
    • Maandagavond 10 juni van 20.00-21.00 uur
      Locatie: kantoor Present, Regentesselaan 2b (Als je met de auto komt kan je achter het pand parkeren.)
  • Vanaf dat moment mag het gezin gebeld/gemaild worden als je meer informatie wilt om een pakket samen te stellen en je kunt alvast een datumafspraak maken om het pakket te overhandigen. Het is de bedoeling dat je zelf het pakket brengt.
  • We vragen je tot slot om vlak voor of net tijdens het begin van de zomervakantie het pakket te brengen, zodat het ook echt een extraatje is voor die weken.

Geef je hier op, vóór 27 mei 2024.

Gezin aanmelden voor een pakket (hulpverleners)

Ben je hulpverlener en wil je een gezin dat jij begeleidt opgeven voor het ontvangen van een zomerpakket? Of ben je nauw betrokken bij een gezin en weet je dat het gezin het nodig heeft?

Klik hier om het gezin op te geven, vóór 27 mei 2024.

Als je meer informatie wilt of wilt overleggen stuur dan een mail naar Marloes Pen, marloes.pen@presentapeldoorn.nl. Zij neemt dan z.s.m. contact met je op.

Hopelijk geven we samen wat (zon-)licht aan vele Apeldoornse gezinnen tijdens de zomervakantie.