Samen vieren we twintig jaar Present

september 27, 2023

Wat in 2003 begon met een paar mensen in Zwolle die besloten een portiekwoning op te knappen voor een eenzame bewoner, is twintig jaar later een landelijk netwerk dat jaarlijks tienduizenden mensen in beweging brengt om iets goeds te doen voor een ander.

Dit jaar vieren we precies dat: dat Stichting Present al 20 jaar mensen in beweging brengt om er voor de ander te zijn. Door samen met een bewoner de tuin op te knappen, te helpen met verhuizen of poffertjes te bakken. Iedere ontmoeting op zich is een feestje, alles bij elkaar is het zeker een jubileumfeest waard!

Dat doen we op 9 oktober met een jubileumcongres dat het thema ‘Samen bruggen bouwen’ heeft gekregen.

Tijdens het congres zal Tim ’S Jongers, bekend van o.a. VPRO Tegenlicht, ons informeren over hoe we als Present een ‘kloofdichter’ kunnen zijn. Lonneke Roza zal ons vervolgens meenemen in de waarde die vrijwilligers daarin hebben. En we laten zien hoe we samen al 20 jaar bruggen bouwen in Nederland: samen met jongeren, ouderen, statushouders, gezinnen, kerken, bedrijven…

Ons jubileumcongres bijwonen? Dat kan! We hebben nog een beperkt aantal kaarten beschikbaar.