Even voorstellen; stagiaire Rebecca

15 april 2021

Hallo, Ik ben Rebecca Grin, ik studeer Social Work op de Christelijke Hogeschool Ede en loop nu stage bij Stichting Present Apeldoorn. Ik ben in februari begonnen en loop stage tot eind juni, de tijd vliegt!
Stichting Present houdt zich met diverse projecten bezig zoals het online voorlezen, de #meedoen-balie in de vluchtelingenopvang, raamtekenen en andere praktische activiteiten zoals verhuizen. Hierdoor kom ik in aanraking met verschillende soorten mensen en opdrachten. Waar ik nu mee bezig ben is het voorbereiden van activiteiten voor kinderen van nieuwkomers in het AZC. Dit is voor mij erg leuk maar ook spannend, omdat organiseren niet mijn sterkste kwaliteit is. Maar Stichting Present biedt een veilige plek waar ik altijd vragen kan stellen en waarbij ze mij helpen als ik dit vraag. Hierdoor kan ik mij goed ontwikkelen. Het stagelopen bij Stichting Present geeft mij meer inzicht in bepaalde dingen. Zoals recht en regelgeving, hoe je hier als organisatie en als individu mee in aanraking komt en mee om moet gaan.
De collega’s van Stichting Present Apeldoorn zijn ontzettend gezellig en enthousiast. Ik merk dat hun enthousiasme en passie voor wat ze doen oprecht is, waardoor het stagelopen en alle projecten betekenis krijgen. Het is niet zomaar iets, maar ze doen het met hun hart. Dat is waardevol voor mij en alle mensen waarmee ze in aanraking komen.