Kerstengel Apeldoorn 2023

11 januari 2024

In de afgelopen decembermaand gingen voor het project Kerstengel 110 mensen op pad om 4 keer iemand te bezoeken of iets te brengen bij iemand die wel een extraatje kon gebruiken. Hieronder een mooie ervaring die we graag met jullie delen.

We koppelden een mevrouw van begin 60, woonachtig in een verzorgingshuis aan haar kerstengel. De kerstengel vroeg bij het eerste bezoek waar ze de ontvanger mee kon verblijden. Zonder aarzelen antwoorde die: chocolade!

Naast de chocolade had de kerstengel de tweede keer ook een Rituals pakketje meegenomen. Mevrouw wilde alles graag ruiken en vroeg om haar handen in te smeren. Beide raakten ontroerd en genoten van de in stukjes gebroken chocolade. Bij het afscheid gaf de ontvanger aan dat ze niet zoveel bezoek kreeg en enorm had genoten van deze warme aandacht.

Op dat moment kwam iemand van het personeel een kerstkaart brengen. De afbeelding/titel was toevallig een “kerstengel”.