Meet & Eat Kerstavond

11 januari 2024

Op kerstavond mochten AZC bewoners kerst vieren bij Nederlandse mensen thuis, hartverwarmend! Voor veel bewoners is kerst een moeilijke periode, omdat zij ver van hun familie en vrienden zijn. Gastgezinnen uit Apeldoorn en Beekbergen haalden mensen op, brachten samen de avond door en brachten hen weer terug. Er was een gezin dat mee mocht naar een kerstmusical en naar het circus. Er werd gegeten, gepraat, gelachen en gesjoeld. Soms was communiceren best lastig, maar met ‘handen en voeten’ en een vertaalapp konden toch mooie gesprekken worden gevoerd.

Enkele reacties:

• “Leuke gesprekken gevoerd met elkaar en het was een mooie ontmoeting en ervaring.”
  • “Eerst buiten warme chocolademelk en glühwein gedronken bij een vuurtje. Daarna naar binnen waar we met z’n allen aan een lange tafel zaten. De jongeren deden vrolijk mee. Tussen de gangen door gesjoeld.”
  • “Het bezoek en eten zijn naar mijn gevoel goed verlopen. Het is zeker voor herhaling vatbaar!”

En van een bewoner:

“Thank you for this good night with one of the neighboring families. We wish for more of these sessions with Nederland people. So that we can integrate better.”