Samen wensen waarmaken in actie voor Serious Request

5 november 2017

Drie studenten , Bodhi, Sam en Veerle hebben de handen ineen geslagen en ‘Stichting Apeldoorns Hart’ opgericht om Serious Request te ondersteunen. Zij hebben het idee om samen wensen van mensen die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken, uit te laten komen. Dit kunnen zij niet alleen. Stichting Present  Apeldoorn en de SCMA (de ondernemersvereniging van de Apeldoornse binnenstad) willen daarom graag helpen en ondersteunen.

Een grote boom van 15 meter hoog met allemaal wensballen komt bij het Apeldoorns station te staan. In deze boom komen verschillende wensen in doorzichtige kerstballen te hangen. Bodhi en Sam zijn met hun idee naar de gemeente Apeldoorn gegaan. De gemeente ondersteunt dit mooie initiatief van harte en heeft een grote kerstboom geschonken.

Ook Stichting Present Apeldoorn vind dit warme initiatief zo mooi dat zij ook graag een bijdrage leveren in meedenken en handelen. Allereerst is er een grote groep studenten van het KSG uit Apeldoorn bereid gevonden die hun maatschappelijke stage gaan vervullen bij deze ‘wensboom’. Zij gaan wensen verkopen aan voorbijgangers en hangen deze ook in de boom op. Tegelijkertijd worden alle wensen online vastgelegd. De medewerkers zien zo meteen welke wensen in de boom komen.

Krachten bundelen. Stel je voor dat jouw buurvrouw een kapotte wasmachine heeft die niet meer gemaakt kan worden en ze heeft een minimaal inkomen om met haar gezin van rond te komen. Iets extra’s om een 2e hands of nieuwe wasmachine te kopen is er niet. Terwijl het zo gewenst is. Voor € 3,50 kun jij een wens kopen en deze in de boom ophangen. Of iemand staat altijd voor anderen klaar maar verdient zelf ook eens om in het zonnetje gezet te worden. Gewoon met een mooi kerststuk of flesje wijn. Of een kind wat nooit een feestje kan geven omdat zijn/haar ouders dit niet kunnen betalen. Hoe gaaf is het wanneer dit kind een keer naar de bioscoop of het zwembad kan met een paar vrienden of vriendinnen. Medewerkers van pakken misschien jouw wens wel op en gaan kijken wat ze kunnen doen. Samen met Apeldoornse ondernemers en Present Apeldoorn wordt gekeken of er een mogelijkheid is om de wens uit te laten komen.

Je kan nu al een wens kopen De wensen zijn nu al te kopen via deze link De wens koop je al voor € 3,50. Het bedrag dat de studenten ophalen is bestemd voor Serious Request. Maar er gebeurt meer. Op het plein bij het station in Apeldoorn worden ook lekkere hapjes en drankjes verkocht voor het goede doel. Weet je een mooie wens voor iemand die in deze tijd wel een steuntje in de rug kan gebruiken? Koop nu al een wens online of ga straks naar de wensboom bij het station en hang zelf je wens in de boom op! Laten we samen zorgen voor een warme kerst voor iedereen!