‘Soms heb je gewoon geen andere oplossing’

8 februari 2016

“Een mevrouw met een minimuminkomen,  zonder enig netwerk,  ging verhuizen om een nieuwe start te maken. Daar kwam nog bij dat ze vol negatieve gevoelens zat. Vrijwilligers van Present kwamen haar helpen en zorgde dat de verhuizing goed verliep.”

Ineke Bisschops is ouderenadviseur/cliëntondersteuner bij Stimenz en heeft nu twee keer hulp van Present ingeroepen voor een cliënt en heeft dat heel positief ervaren.  “Mijn cliënt was heel blij. Ze heeft nu ervaren dat er mensen zijn die zich belangeloos voor haar inzetten. En dat doet wat. Zonder de vrijwilligers van Present was de verhuizing niet gelukt.”

Tuin groeit boven het hoofd
De ouderenadviseur riep ook de hulp in van Present-vrijwilligers voor een tuinproject. Een ouder iemand groeide de tuin boven het hoofd. “Een groep mannen kwam op hun vrije zaterdag en gingen flink aan de slag, zodat het onderhoud van de tuin nu weer bij te houden is voor mijn cliënt en een vrijwilliger. “

Aardige vrijwilligers
“Bij beide projecten heb ik gemerkt dat de hulp van Present heel flexibel is. Het is maatwerk in goed overleg met een mooi resultaat. Ik heb een tevreden cliënt, de samenwerking is prettig, de vrijwilligers zijn aardige mensen. Ik vind het dan ook superfijn dat een stichting als Present bestaat. Deze hulp moet blijven. Want soms heb je gewoon geen andere oplossing.”