Present Apeldoorn zoekt gezinnen voor nieuwe zomeractie: ‘k Zie je in de zomer

Een actie gericht op verbinding en ontmoeting

Zomeractie 2023. Ik zie je in de zomer!

Er zijn gezinnen in Apeldoorn die tegen de zomervakantie op zien. Zes weken zijn best lang om de kinderen thuis te vermaken omdat er geen geld is voor een vakantie of een dagje uit. Vaak wonen deze gezinnen in een huis waar niet al te veel ruimte is, soms zelfs geen tuin.

En er zijn juist gezinnen die uitzien naar de zomervakantie, een heerlijke tijd van ontspanning, op reis, kamperen of dagjes uit met het gezin.

Het lijkt ons mooi als we hier een match kunnen maken om beide gezinnen samen een dagje uit te laten gaan. Zodat ook het gezin wat tegen de vakantie op ziet toch iets heeft om naar uit te kijken! Zodat de kinderen sowieso één leuke activiteit hebben in de vakantie.

Wat zoeken we voor gezinnen en wat vragen we van jou als hulpverlener?

Ben jij betrokken bij een gezin (= ouder/verzorger met één of meer kinderen) dat voor deze actie in aanmerking komt? Mensen die geen geld hebben voor leuke uitstapjes, laat staan voor een vakantie?

Zo ja:

1. Staat het gezin open voor de ontmoeting met een ander gezin en zien ze het zitten om een dagje uit te gaan met een ander gezin?
  2. Als je een geschikt gezin weet, overleg dan altijd eerst of je de gegevens door mag geven die er nodig zijn.
  3. Ben je bereid contactpersoon voor Present te zijn?

Aanmelden gezin

Kan je bovenstaande vragen met ‘Ja’ beantwoorden? Meld het gezin dan aan via dit formulier.

Ga je mee? Dan gaan we samen!

Wat vragen we van het gezin (onze vrijwilliger) dat iets wil delen van hun tijd/geld?

• Tenminste een dagdeel of dag in de schoolvakantie tijd vrijmaken voor het andere gezin
  • Verzorgen van een uitje, een ontmoeting (dat hoeft niet altijd groots en duur te zijn; denk aan een paar uur spelen op de kinderboerderij, met van huis meegenomen picknick en afsluitend een ijsje eten met elkaar)
  • Ze zouden ook kunnen overwegen om het met een bevriend gezin op te pakken, om samen een leuke dag te verzorgen voor een gezin (of meer) dat het nodig heeft
  • We nodigen hen uit voor een informatieavond om hen meer te vertellen over de aanleiding en het waarom van deze actie en bieden ruimte voor vragen.

Maximaal 50 matches

Omdat het een nieuwe actie is willen we ook graag de tijd nemen om het goed voor te bereiden en kwalitatief goede matches maken. Vandaar dat we niet te veel gezinnen kunnen matchen. Dit jaar willen we proberen 50 gezinnen aan elkaar te verbinden.

Meld jij een gezin aan?

We zien jouw opgave graag tegemoet! Geef je nu op via dit formulier.

We zien er naar uit om samen met jullie de zomer zonniger te maken voor een heel aantal gezinnen!

Vragen, meer informatie?
Stuur gerust een mailtje naar Marloes Pen, marloes.pen@presentapeldoorn.nl of bel/app op 06-10230424.