Verhalen

Kerstengelen 2022, een terugblik

Een paar bijzondere ervaringen van kerstengelen:

“Voor het project kerstengel ging ik op de fiets naar mijn gezin, om de boodschappen te brengen die ze graag wilde hebben. Voor mijzelf gewone dingen als fruit, uien en broodbeleg. Maar voor dit gezin zijn die niet zo gewoon. In de tas heb ik ook wat extra lekkere dingen gestopt zoals roomboter, luxe kersthagel, kerstboomkoekjes, verschillende soorten thee én de kaassoufflés voor zoonlief.

Dankzij een donatie kon ik ze ook nog blij maken met cadeaubonnen. Voor de moeder eentje om iets voor haarzelf te kopen bij een drogist. Voor haar zoon een bon voor een speelgoedwinkel. En de bon die ik kreeg voor een behandeling bij ROC Aventus van de ‘FB goedbezig groep’. Ze keek in de tas, las de kaart die ik geschreven had, pakte de cadeaubon uit, keek nog een keer in de tas. Haar ogen vulden zich met tranen en ze vloog me om de nek. Ook ik hield het niet droog.”

“Ik ben 2 en half jaar geleden met pensioen gegaan en had me voorgenomen om vrijwilligerswerk te gaan doen, Maar er was nog steeds niets van gekomen tot ik jullie oproep zag in het krantje. 4x in Adventstijd kerstengel zijn leek me een leuk begin. Ik kreeg een hele lieve dame toegewezen en ze vindt het erg leuk als ik kom! Dus ik blijf nu de woensdagochtenden naar haar toe gaan.”

“Ik vind het leuk dat ik dit jaar contact heb met degene waarvoor ik kerstengel mag zijn. Bij het tweede contact moment heb ik kennis gemaakt en mocht ik binnenkomen. Wat mij opviel was dat het presentje en kaart die ik de eerste keer achterliet prominent op een kastje stond. Mevrouw vond het erg fijn dat er iemand is die aan haar denkt deze dagen. Ze kletste honderd uit.”