Lions fietsrally 2014

1 mei 2014

Op zaterdag 31 mei organiseerde Lions Club IJsselmonde een fietsrally om geld in te zamelen voor Present Barendrecht. Met de opbrengst worden materialen en gereedschap aangeschaft waarmee vrijwilligers praktische hulp bieden aan mensen die een positief gebaar goed kunnen gebruiken. Dit omdat zij zelf de gezondheid, de middelen of het sociaal netwerk niet hebben om zaken op eigen kracht voor elkaar te krijgen

Deelnemers hadden de keus uit 3 routes (17, 30 of 40 km) die allemaal door het prachtig gebied tussen Koedood, Waaltje en Devel voerden. Bij de langste 2 routes had men de kans om een kijkje te nemen in het eeuwen oude Kijfhoekkerkje. De ca. 50 deelnemers aan de Fietsrally kwamen allemaal met enthousiaste verhalen terug van hun tocht. Natuurlijk hebben de weersomstandigheden ook bijgedragen aan het succes: prachtige blauwe luchten en maar een klein beetje wind. Ideale omstandigheden voor de recreatieve fietser!

Bij het startpunt in Barendrecht, de boerderij van Paul Casteleijn aan de Noldijk was het goed toeven voor vertrek en ook na afloop. Onder het genot van een kopje koffie, thee en wat lekkers werden ’s morgens buiten op het terras de routeboekjes doorgenomen en werden ’s middags met een glaasje wijn en lekkere snackjes de ervaringen met elkaar gedeeld. Dit alles terwijl violiste Jacintha van Mil samen met één van haar leerlingen prachtige vioolklanken ten gehore bracht.

De opbrengst van de rally en de prijswinnaars van de vragenlijst die onderweg kon worden ingevuld, worden binnenkort bekend gemaakt.

IMG_2195 (800x533)    IMG_2213 (533x800)    IMG_2211 (800x533)

IMG_2220 (615x800)     IMG_2201 (800x513)    IMG_2209 (534x800)