Gedragscode & Klachtenregeling

Stichting Present en sociale veiligheid

Presenters (flex-vrijwilligers, opruimers, administratief ondersteuners en bestuursleden) tekenen een vrijwilligersovereenkomst voordat zij aan de slag gaan bij Present Barendrecht. Daar hoort ook een Verklaring Omtrent Gedrag bij. Stichting Present houdt zich aan de richtlijnen van de AVG. In onze ‘Gedragscode & klachtenregeling voor Present Barendrecht’, die aanvullend is op AVG, VOG en wettelijke regelgeving, geven we helderheid over passend gedrag van alle vrijwilligers die zich via Present inzetten. Deze richtlijnen gelden ook voor de hulpontvangers en voor de medewerkers van de maatschappelijke organisaties met wie we samenwerken. We leggen uit welke weg je kunt bewandelen en bij wie je terecht kan in geval van een klacht of ervaring van ongewenst gedrag. Onze (externe) vertrouwenspersoon is Mary Den Hoedt-Dekker (tel. 06 52022636, info@ceres-advies.nl).