PvdA Barendrecht op bezoek bij Laurens De Elf Ranken

5 maart 2022

Present organiseerde op 4 februari een bezoek van leden van PvdA Barendrecht aan Laurens De Elf Ranken, een verpleeghuis voor inwoners met lichamelijke klachten of dementie. Het programma van dit ‘sociale project’ bestond uit twee dagdelen. In de ochtend hebben de leden van de PvdA samen met de bewoners van de somatische afdeling spelletjes gespeeld en muziek geluisterd onder begeleiding van activiteitenbegeleider Vivian. ’s Middags was het tijd voor spel en bewegen en een kop koffie met koekje op de gesloten afdeling.

Tijdens de gesprekken kwam snel ter sprake dat er tekorten zijn aan vrijwilligers. De bewoners vonden het dan ook heel leuk dat er nu iemand op bezoek kwam. Door de coronamaatregelen zijn de uitjes en bezoeken beperkt waardoor zij soms in een isolement raken. Een ander onderwerp van het gesprek was inclusie: voor rolstoelgebruikers is winkelcentrum Carnisse Veste namelijk niet goed te bereiken vanaf De Elf Ranken. De PvdA zal de komende tijd meedenken over dit probleem. Tina Jakoeb, lijsttrekker van de PvdA Barendrecht, liet weten Stichting Present zeer erkentelijk te zijn voor het organiseren van deze activiteit.

#vrijwilligers #present #pvda #inclusie #verpleeghuis