Veel animo voor Lions Fietsrally

12 juni 2018

Zaterdag 9 juni vond de 5e editie van de Lions fietsrally voor Present plaats. De ongeveer 70 deelnemers werden hartelijk ontvangen bij IKEA Barendrecht waar de storemanager gezorgd had voor verse koffie met warme appelflap bij het vertrek en een gevuld lunchpakket voor onderweg!

De fietsers maakten vervolgens een prachtige tocht over de dijken van Barendrecht. Er kon dit keer gekozen worden voor een tocht op eigen gelegenheid of onder begeleiding van een gids die op markante plekken uitleg gaf en wetenswaardigheden vertelde. Bijzonder was het feit dat Waterschap Hollandse Delta het Gemaal aan de Achterzeedijk speciaal voor deze gelegenheid had opengesteld. Héél gaaf om te zien en te horen hoe wij hier in de polder (meestal) droge voeten houden!

Het was fijn dat ook een aantal tandem-teams van Running Blind Rotterdam met de tocht meedeed. Elk team van deze organisatie bestaat uit een ziende voorrijder en een slechtziende duopassagier.

Behalve de recreatieve tocht van 25 km was er ook een tocht van 100 km voor een peloton toerrijders dat, gekleed in heuse Present-outfits, de Hoeksche Waard doorkruiste.

Afsluiting van beide tochten was als vanouds aan de Noldijk in de heerlijke tuin van Paul Casteleijn. In de schaduw van de notenboom werd door alle deelnemers met een hapje en drankje nagenoten van een fantastische dag.

Heren van Lions Club IJsselmonde: héél erg bedankt voor de organisatie van deze dag! Een dag die er niet alleen voor zorgde dat mensen sportief in beweging waren, maar die ook mooie ontmoetingen en onverwacht weerzien van oude vrienden mogelijk maakte! En last but not least gaan wij met de opbrengst van de tocht plaatsgenoten die tegenwind ervaren in het leven, een duwtje in de rug geven!