De Lions en Present halen €5.000 op voor ‘Het geheim van Sophia’

17 oktober 2023

Op zaterdag 23 september mocht Danny Bliek, bedenker en maker van een film voor het Sophia Kinderziekenhuis, een symbolische cheque van maar liefst €5.000 in ontvangst nemen. Paul Casteleijn en Desirée de Bruin overhandigden Danny namens respektievelijk Lionsclub IJsselmonde en Stichting Present Barendrecht dit fantastische cadeau. In de nieuwe film, de vierde alweer, spelen ook enkele patiëntjes en vrijwilligers van het ziekenhuis mee.

Het bedrag was het resultaat van een diner voor 100 personen op 1 juli, georganiseerd door Lionsclub IJsselmonde en Stichting Present Barendrecht. Maar het mes sneed op 1 juli aan meerdere kanten. De tafelgenoten die dag waren namelijk stuk voor stuk mensen die wat extra aandacht goed konden gebruiken in hun moeilijke leven. De vrijwilligers van de Lions en Present stonden in de keuken en serveerden de maaltijd. Het evenement vond plaats op het terrein van Natuurgoed Ziedewei.

Het motto van Lionsclubs wereldwijd is: Lions helpen! Dat kan fysieke hulp zijn, maar soms is er gewoon ergens geld nodig om een goed doel te realiseren. Maatschappelijke betrokkenheid dus in praktische zin, helpen waar dat nodig is. En gelukkig weten de Lions Present altijd te vinden als samenwerkingspartner als ze hun handen uit de mouwen willen steken.