Het Opruimgezelschap

11 juni 2021

Samen met Woonstichting Patrimonium en Samen Ouder Worden werkt Present aan ‘Het Opruimgezelschap’. Dit is een project waarin vrijwilligers ouderen helpen om hun bezittingen te ordenen en te verminderen.

Twee vrijwilligers gaan in zes bijeenkomsten bewoners van een woning van Patrimonium helpen bij het opruimen van hun volle zolder of schuur. Na afloop kunnen de ouderen prettiger en veiliger wonen. De nadruk ligt op het begeleiden van de bewoner, zodat het loslaatproces veilig, respectvol en prettig verloopt. Dat vraagt om een zorgvuldige aanpak. Daarom krijgen de vrijwilligers op donderdag 2 september eerst een training van een professional organizer. Daarna hopen we gauw aan de slag te gaan.

Ben jij een sjouwer en/of luisteraar en heb je vanaf september zes dagdelen de tijd om ouderen helpen? Ben of ken jij iemand die een zolder vol herinneringen heeft en gratis hulp kan gebruiken bij het opruimen? Meld je dan aan bij Petra Teunissen, p.teunissen@samenouderworden.nl of bel 06-41666977.

#samenouderworden #langerthuis #vrijwilligers #opruimen #beteroud