Jong & Oud verbinden

9 december 2023

Ontmoetingen organiseren en generaties verbinden: dat vindt Present belangrijk. Daarom zijn we blij dat we weer een fijn stel stagiaires hebben gevonden voor ons ‘herinneringen-project’. Valérie de Vries en Eline Hollemans zitten in 3 VWO van de Guido de Brès. Valérie wil graag later de zorg in en is muzikaal, Eline houdt van lekker sportief bezig zijn. Vorig jaar heeft Eline met haar zus en neef meegedaan aan de Veranderdag en zo kwamen ze op het idee om hun maatschappelijke stage te lopen bij Present. Onder begeleiding van een ervaren Present-vrijwilliger gaan ze in gesprek met een ouder echtpaar uit Barendrecht. Aan de hand van de vertelde verhalen, gaan de stagiaires op zoek naar de plekken uit het verleden van het echtpaar. Het doel is om een fotoboekje samen te stellen waarin heden en verleden bij elkaar komen.