Lions verblijden Present

14 oktober 2019

Afgelopen week ontvingen wij een cheque ter waarde van 1000,= uit handen van Peter Jongenotter van Lions Club IJsselmonde. Dit mooie bedrag is de opbrengst van de recreatieve fietsrally die de Lions aan het begin van de zomer voor Present organiseerden. Met het geld kunnen wij weer mooie, lokale projecten organiseren voor mensen die daarmee gebaat zijn.

Present en de Lions werken al jaren op diverse manier samen. Lions Club IJsselmonde organiseert niet alleen met regelmaat activiteiten voor Present waarmee financiën gegenereerd worden. De leden steken ook zelf regelmatig de handen uit de mouwen als vrijwilligers voor Present. Zo knapten zij al diverse tuinen op van mensen die daartoe zelf niet in staat zijn en begeleidden zij uitstapjes. Vorige week gingen zij nog als vrijwilligers mee tijdens de boottocht over de Linge in de Kom erbij week. Negentig oudere inwoners van Barendrecht hadden toen een geweldige dag. Het internationale thema van de Lions ‘We serve’ past dus uitstekend bij de praktische werkwijze van Present. Beide organisaties zijn dan ook van plan om de goede samenwerking nog lang voort te zetten.