Marit is Jong Present

26 februari 2024

Ik ben Marit en ik ben de afgelopen 6 maanden trainee geweest bij Present Barendrecht. Ik heb deze periode als Jong-presenter als leerzaam, waardevol en vooral heel erg leuk ervaren. Ik heb in de afgelopen periode bij heel veel diverse projecten geholpen. Zo heb ik geverfd, opgeruimd, bloemstukjes gemaakt, plantjes uitgedeeld, cadeautjes ingepakt en nog veel en veel meer. Elk project was anders en juist daardoor heb ik zoveel verschillende dingen gedaan. Meehelpen bij deze projecten is heel waardevol en leuk geweest. Ik heb veel nieuwe mensen ontmoet en daardoor mooie ontmoetingen gehad. Daarnaast heb ik ook praktische vaardigheden geleerd zoals sauzen en contact maken met diverse doelgroepen. Vooral dit laatste heb ik als erg bijzonder ervaren, omdat ik mij bewust werd van de diverse groepen die in Barendrecht wonen. Juist het contact met deze mensen was erg mooi en bijzonder.

Wat Jong Present zo waardevol maakt en wat voor mij echt een toegevoegde waarde is geweest, is dat ik niet alleen bij de projecten heb meegeholpen, maar dat ik ook aan mezelf gewerkt heb. Aan het begin van het traineeship heb ik competenties of doelen opgesteld, waaraan ik wilde werken. Ik kan met een gerust hart zeggen dat ik aan al deze competenties of doelen heb kunnen werken en dat ik als persoon ontwikkeld ben. Ik vind dit een heel waardevolle ervaring en echt een aanvulling op wie ik ben als persoon. Ik werd als Jong Presenter goed begeleid, waarbij er ook echt geluisterd werd naar mijn ideeën en wensen. Ik kreeg daarnaast ook de kans om trainingen te volgen, dingen uit te proberen en om uit mijn comfort zone te stappen. Ik heb niet alleen Present Barendrecht kunnen helpen, maar Present heeft mij via het traject van Jong Present ook heel erg geholpen om mezelf beter te leren kennen.

Ik zou het traject van Jong Present aan iedereen aanraden, omdat je echt een bijdrage kan leveren aan de lokale gemeenschap, je leert jezelf en Barendrecht beter kennen en je ontmoet de mooiste (groepen) mensen. Het vrijwilligerswerk is daarnaast zo divers, dat er altijd wel iets tussen zit wat je echt leuk vindt en tegelijkertijd kan je zo makkelijk dingen uitproberen, zoals verven. Het vrijwilligerswerk bij Present had ik voor geen goud willen missen en ik zal zeker vrijwilliger blijven bij Present.

Wil jij ook Jong Present zijn? Kijk dan op https://www.jongpresent.nl voor de mogelijkheden. Een traineeship is een periode van minimaal 80 uur waarin jij aan de slag gaat, binnen stichting Present, met doelen waar jij aan wilt werken. Persoonlijke groei, behulpzaamheid en energie staan bij ons centraal. Je bent van harte welkom om een unieke ervaring op te doen!