Nog meer eendjes… in de Eendenkooi

12 oktober 2023

Omdat Present Barendrecht dit jaar vijftien jaar bestaat, organiseren we extra veel leuke dingen voor onze ‘vaste’ vrijwilligers. Niet toevallig stond de excursie op zaterdag 7 oktober in het teken van… eendjes! Vijftien Presenters genoten van de natuur, het mooie weer en het bijzondere verhaal van de Eendenkooi. In de Eendenkooi Klein Profijt in Rhoon werden vroeger eenden gevangen. Inmiddels is dit historische erfgoed afgesloten voor publiek. Vrijwilligers van het Zuid-Hollands Landschap houden deze kooi in stand door het vernieuwen van rietmatten en zorgen dat de kooi toegankelijk blijft. Ze knotten de wilgen, zetten nieuwe wilgenstekken uit, onderhouden bruggen en houden de paden vrij van omgevallen bomen. Ad van Dijk is Presenter én vrijwilliger bij de Eendenkooi. Hij nodige zijn collega-Presenters uit en leidde met Rob van Meenen en Arie Reedijk de Presenters rond. Iedereen kijkt terug op een ontspannen en gezellige dag in de lokale natuur. Wil je de Eendenkooi ook bewonderen? Aanstaande zaterdag 14 oktober is er weer een rondleiding.