Opruimgezelschap te gast in Sociaal Hart

17 januari 2024

Op donderdag 11 januari waren Desirée de Bruin en Petra Teunissen te gast in het Sociaal Hart aan de Windsingel op uitnodiging van Stanley van der Kuil. Ze vertelden over het werk van het Opruimgezelschap van Stichting Present. Dat zijn speciale vrijwilligers die ouderenkunnen helpen bij het veilig en prettig opruimen van hun woning. Deze vrijwilligers zijn niet alleen goed in sjouwen, maar ook in luisteren, want als al die spullen door je handen gaan, maakt dat veel herinneringen los. Dus sluiten zij iedere opruimsessie af met een kopje koffie en een goed gesprek. Ook in het Sociaal Hart hadden Desirée en Petra fijne gesprekken met de gasten. Er werden opruimtips uitgewisseld en ervaringen gedeeld. Het was een gezellige middag en zeker voor herhaling vatbaar. Kent u ouderen die een beetje gratis hulp kunnengebruiken om de zolder of schuur op te ruimen, omdat ze er zelf (fysiek) niet meer toe in staat zijn, stuur dan een berichtje naar info@presentbarendrecht.nl. Dan komen we vrijblijvend een keer kennismaken.