Stagiair Florian Blankenstein wordt Present-reporter

14 oktober 2023

Portus-leerling Florian Blankenstein zit in 2 VWO TT. Toen hij hoorde dat hij dit schooljaar een Maatschappelijke Stage van dertig uur moest lopen, nam hij gelijk contact op met Stichting Present. Tijdens het kennismakingsgesprek met coördinator Desirée de Bruin vertelde hij dat zijn interesse ligt bij muziek en filmpjes maken. Dat talent gaan we inzetten! Florian krijgt de taak om het Sinterklaasproject van Delta Makelaars i.s.m. Present Ridderkerk en Present Barendrecht in beeld te brengen. Vanaf de eerste vergadering in oktober tot en met het uitdelen van de cadeautjes in december gaat hij de vrijwilligers filmen en fotograferen. Daarna gaat hij passende muziek zoeken en de filmpjes monteren. Op woensdag 11 oktober was Florian voor het eerst met Desirée op stap en hij ging superenthousiast aan de slag met zijn reportage. We zijn heel benieuwd naar het eindresultaat!