Veranderingen bij Present

6 april 2020

Op onze vacature voor projectcoördinator kregen wij veel fijne reacties. Uiteindelijk hebben we besloten om niet één, maar twee nieuwe collega’s aan te stellen. Op 1 mei zal Esther Dost uit Hendrik-Ido-Ambacht beginnen als projectcoördinator. Zij heeft waardevolle ervaring met het begeleiden van vrijwilligerswerk opgedaan als coördinator van Stichting Anders. Op 1 september zal Mariska Hogewoning uit Barendrecht beginnen. Zij is al bekend met het werk van Present door haar deelname aan verschillende projecten. Onze huidige coördinator Pia van Dalen zal, samen met ons Operationeel Team, haar nieuwe collega’s gaan inwerken. In het najaar zal Pia een nieuwe stap zetten in haar carrière en Present Barendrecht verlaten. We zullen Pia’s grote inzet en enthousiasme missen, maar het bestuur van Present zet vol vertrouwen en hoop deze grote verandering in onze organisatie in.

Persoonlijk woord van Pia:

Ik heb besloten om te stoppen met mijn werk als coördinator bij Present Barendrecht. Na ruim 11 jaar staat er een prachtige netwerkorganisatie met een krachtig, betrokken bestuur en een geweldige vaste kern van vrijwilligers. Ik heb me al die jaren – en nog steeds – samen met iedereen met enorm veel plezier ingezet voor het mooie verbindende werk van Present. Maar nu wordt het zowel voor Present Barendrecht als voor mijzelf tijd om nieuwe wegen in te slaan.

Toen de zoektocht naar een tweede coördinator werd gestart, heb ik bij het bestuur aangegeven dat het wat mij betreft geweldig zou zijn als er vanuit die procedure twee geschikte kandidaten naar voren zouden komen. Coördinatoren die samen met nieuw elan en een frisse blik de activiteiten van Present kunnen voortzetten. En tot grote vreugde van mijzelf en het bestuur bleek dat zo te zijn. In Esther Dost en de andere collega hebben we twee bevlogen nieuwe Presenters gevonden. Ik ben ervan overtuigd dat Present Barendrecht bij hen in hele goede handen is. Esther begint op 1 mei en Mariska komt per 1 september.

Ik blijf nog tot 1 oktober in dienst. Daarna blijf ik vanuit Present Nederland lokaal betrokken bij het programma Samen Ouder Worden en ga ik op zoek naar een andere baan. Ik heb daar nog geen concrete plannen of opties voor, maar het lijkt me fijn om mijn kennis van het sociale domein en het maatschappelijk veld te kunnen blijven inzetten.