Verhalen

“Daar zijn jullie weer”!

Eind vorig jaar staken medewerkers van Patrimonium de handen uit de mouwen bij de dagbesteding van HumanitasAksent. Deze eerste kennismaking met de deelnemers van Humanitas smaakte naar meer. “Het was zo gezellig, wanneer komen jullie weer?”, vroegen ze. Nou, op maandag 22 april dus! De 9 medewerkers van Patrimonium, Present-stagiair Quinten en 3 Presenters Winia, Karin en John belden ’s ochtends aan op de Bachlaan met tassen vol lekkers en plantjes.

Na de kennismaking, rondleiding en verdeling over groepen onder leiding van Corina Grinwis ging iedereen koekjes bakken. Tijdens het hele proces van deeg maken, kneden, uitsteken en bakken leerde iedereen elkaar beter kennen. De gesprekken werden voortgezet tijdens een lekkere lunch, verzorgd door Humanitas. ’s Middags kon iedereen spelletjes en andere activiteiten doen. Zo werden de plantenbakken gevuld zodat alles er weer gezellig bijstaat voor het voorjaar. Na afloop had Humanitas presentjes voor alle vrijwilligers om nog eens terug te denken aan deze ontzettend leuke dag.