Verhalen

De Overburen en Present delen presentjes uit

Afgelopen jaar mochten de cliënten van dagbesteding Lavendel (stichting De Overburen) viermaal cadeautjes maken om (eenzame) ouderen blij te maken of mensen ondersteunen die een lichtje kunnen gebruiken. Zij kregen daarvoor subsidie van de gemeente Barendrecht en werkten samen met Kijk Op Welzijn en Stichting Present. Op maandag 12 december sloten zij het project af met een uitdeel-actie in het centrum van Barendrecht, weer met hulp van vrijwilligers van Present.

Sanne Jippes van de Overburen vertelt: “Wij kijken terug op een groot en waardevol project, waarin de dagbesteding zelf producten kon verzinnen, maken en uitdelen. Het resultaat:theewaaiers, een pindapop, een mooi beschilderde bloempot en een zelf gezaagd houten huisje met kaars. En vooral: blije gezichten. Wat was het een feestje! Het is mooi om te zien hoe gedreven en enthousiast de cliënten zijn. Hoe erg ze genoten van het contact met de onbekenden tijdens het uitdelen en vol blijdschap zelf een stralend licht door mochten geven aan de ander! En dan ook nog eens met een zelfgemaakt product. In de loop van de week gaan we starten met het uitdelen van pakketten aan ouderen in de wijk.”