Verhalen

De Overburen en Present fleuren Barendrecht op

Deelnemers van dagbesteding Lavendel (stichting De Overburen) hebben fleurige cadeautjes gemaakt om mensen blij te maken die wel wat extra aandacht kunnen gebruiken. Samen met vrijwilligers van Present gingen zij op vrijdag 29 september naar de markt om zelfbeschilderde bloempotjes met plantjes uit te delen. Het resultaat? Heel veel vrolijke gezichten. De enthousiaste deelnemers genoten van het contact met de onbekenden en waren trots dat zij hun zelfgemaakte cadeau weg mochten geven. En zelfs eentje aan burgemeester Ronald Schneider! De uitdeelactie van De Overburen en Present past perfect in de Kom Erbij Week/ Week tegen Eenzaamheid door op een laagdrempelige manier contact te maken met mede-Barendrechters op de vrijdag-markt in het centrum. Veel ontvangers vertelden dat zij het bloempotje weer door zouden geven aan iemand in hun omgeving die zich soms eenzaam voelt. Zo zijn er veel fleurige contacten gelegd. Een vrijwilliger zei: “Heerlijk om iedereen zo dankbaar de plantjes in ontvangst te zien nemen van de deelnemers van De Overburen en tegelijkertijd te beseffen hoe dankbaar we mogen zijn dat wij in goede gezondheid zijn…” De vrijwilligers van Present begeleidden de deelnemers van de locatie naar de markt en weer terug en hielpen met uitdelen.