Verhalen

Gezellig én groen project van Fortune Coffee regio Rijnmond

Op maandag 22 mei was het team van Fortune Coffee regio Rijnmond present bij De Overburen. De vijf enthousiaste aanpakkers van Fortune en vier vrijwilligers uit het flexteam van Present gingen energiek aan de slag. Een deel knapte de tuin op: er flink geschuurd, gebeitst en gezaaid. Met bloeiende plantjes zag de tuin er gelijk weer vrolijk uit. Een andere groep verzorgde een lunch met sandwiches en verse soep. Het was stralend weer, dus vrijwilligers en deelnemers van De Overburen konden met elkaar eten in het zonnetje. Zo ontstonden mooie ontmoetingen tussen de vrijwilligers en deelnemers van De Overburen, die veel indruk maakten. Het team heeft de positieve effecten van een project met Present nu ervaren en zal een andere ondernemer uitdagen om zich ook maatschappelijk in te zetten. In april tekende Mariska Blokland van Fortune Coffee regio Rijnmond als eerste ondernemer de ‘kruiwagenovereenkomst’ met Stichting Present. Het Barendrechtse bedrijf levert al twintig jaar goede, duurzame koffie en professionele koffieautomaten bij bedrijven, scholen, kerken en sportverenigingen. Dat maakt Fortune Coffee regio Rijnmond tot een geweldige kruiwagen voor de maatschappelijke projecten van Stichting Present: alle goede gesprekken en nuttige klussen beginnen immers met een warm kopje koffie. De kruiwagenchallenge is een actie in het kader van het vijftienjarige jubileum van Stichting Present om nog meer ondernemers kennis te laten maken met de waarde van vrijwillige inzet.