Verhalen

Miniconcert voor Syrië

Op woensdag 25 januari gaf Ani Sharbutain een bijzonder pianorecital in Carnisse Haven. Ani is sinds 2015 in Nederland met haar gezin en kreeg van de diaconie van de Dorpskerk (PGB) een elektrische piano. Hierdoor kon zij weer aan de slag met haar muzikale talent. Zij wilde graag enkele muziekstukken laten horen aan haar Syrische familie en vrienden die door de oorlog over de hele wereld verspreid zijn geraakt. Ze vroeg Stichting Present om hulp. Vrijwilligers Winia Schriek en Esther Dost hebben Ani begeleid en een mini-concert voor haar georganiseerd. Het resultaat is op het YouTube-kanaal ‘Digicom Carnissehaven’ te horen en te zien. Ani speelde onder meer stukken van de Armeense componist Verdapet Komitas en vertelde over zijn leven en werk. Haar zoon vertaalde haar woorden voor de gasten. Muziek betekent veel voor Ani. In haar pianospel kan zij haar ervaringen verwerken, vertelde ze na afloop. Ze is dan ook heel dankbaar voor de inzet van Present en de vrijwilligers van de digitale commissie en de kostergroep van Carnisse Haven.