Verhalen

Present in actie: vele handen maken licht werk

Als je huis gerenoveerd moet worden, moeten er veel spullen verplaatst worden. Dat was een onoverkomelijk probleem voor een ouder echtpaar met grote fysieke problemen. Omdat zij geen netwerk hebben, vroegen Vanessa Bellingwout van Patrimonium en Danielle Nederlof van ERA Contour of Present vrijwilligers had om het echtpaar te helpen. Een klein ‘leger’ aan helpende handen meldde zich bij onze coördinator. Twee dagen lang werkten de Presenters hard om alle bezittingen in verhuisdozen te verpakken, de ruimtes vrij te maken en alles tijdelijk op te slaan in containers. Begin februari start de renovatie. Als het huis helemaal in orde is, komen de Presenters weer om alle spullen op hun plek terug te zetten. De samenwerking met Patrimonium en ERA Contourverliep vlekkeloos. In de ‘kantine’ van ERA was er koffie en smulde iedereen van de koeken van vrijwilliger Karin. Een hele opluchting voor het echtpaar en een mooi voorbeeld van ‘vele handen maken licht werk’.