Verhalen

Present organiseert Goede Buur-dag voor statushouders

Op zaterdag 4 juni maakten zestig statushouders en hun buddy’s een zonnige wandeling door de Carnisse Grienden in het kader van het project Goede Buur van VluchtelingenWerkNederland. Het afgelopen jaar hebben statushouders een buddy gekregen die hun helpt bij het wegwijs worden in de Barendrechtse samenleving. Stichting Present droeg voor de tweede keer een steentje bij aan het project met een ontdekkingstocht. Na een historische wandeling in de oude dorpskern in maart, verkenden de statushouders nu De Carnisse Grienden. Voor de meeste statushouders was het de eerste keer dat ze dit bijzondere natuurgebied bezochten. Drie ervaren natuurgidsen werden door Present ingezet om de statushouders kennis te laten maken met de flora en fauna van hun nieuwe leefomgeving. Tegelijkertijd bakten andere vrijwilligers grote stapels pannenkoeken in Smaak, het nieuwe leerrestaurant van De Zorgnijverij in Carnisselande. Na de wandeling deden de statushouders en hun buddy’s zich tegoed aan de pannenkoeken, die naar keuze belegd konden worden met zoete of hartige extra’s. Een feest voor jong en oud.

Wil je je ook via Present inzetten voor statushouders in Barendrecht? Mail naar info@presentbarendrecht.nl en vraag naar de mogelijkheden.

#presentvoorelkaar #vluchtelingenwerk #statushouders #carnissegrienden #ontmoeting