Verhalen

Samen sjoelen en snoeien geeft energie

Wat een gezellige drukte bij de Carnissehof eind september! Op deze dagbesteding van Stichting Hof van Eden waren zeven medewerkers van verzekeraar Allianz, een vrijwilliger van Lelie Zorggroep, twee vrijwilligers van Hof van Eden en vijf Presenters tegelijk aan het werk. Buiten is veel snoeiwerk gedaan zodat de gasten komende zomer prettig buiten kunnen zitten. Een tuinbankje kreeg een nieuwe laag verf. Binnen maakten vrijwilligers met de gasten sfeervolle herfststukjes. Na de gezamenlijke lunch deed iedereen fanatiek mee aan een sportieve sjoelcompetitie. Alle sjoelers kregen een medaille en een warme Allianz-muts! Het samenzijn leverde bijzondere gesprekken op tussen de verzekeringsdeskundigen en ouderen met dementie. De drukbezette Allianz-vrijwilligers ontdekten tot hun verbazing dat zij op deze intensieve ochtend juist extra energie hadden opgedaan. Ontspannen en vol van deze nieuwe ervaringen vertrokken zij weer, uitgezwaaid door de blauw-gemutste gasten, Leonie Hoogerheide van Hof van Eden en de Presenters.