Van een huis een thuis maken

Afgelopen najaar verhuisde een alleenstaande mevrouw naar Barendrecht. Omdat zij helemaal geen netwerk heeft, maar wel op zeer korte termijn moest verhuizen, vroeg KijkopWelzijn ons of er vrijwilligers waren die haar konden ondersteunen. Een groot aantal enthousiaste vrijwilligers van het Present-flexteam heeft, in wisselende groepen, mevrouw geholpen om van haar nieuwe huis een thuis te maken. Zij hebben eerst alle muren netjes gemaakt. Daarna hebben ze haar geholpen met de inrichting: kasten in elkaar zetten en allerlei dingen ophangen. Tot slot hebben ze een bank in elkaar gepuzzeld en die moesten ze natuurlijk wel even testen… Mevrouw werkte hard mee en verzorgde de vrijwilligers met koffie en koekjes. Zij is heel dankbaar voor alle hulp, waardoor een stressvolle periode veranderde in een gezellig welkom in Barendrecht.