Verhalen

Verwondering en ontmoeting

De Gesprekskring Bijdorp (GKB 3.0) benaderde Present met een bijzondere vraag: “Met twaalf mensen komen wij regelmatig bij elkaar om in gesprek te gaan rondom een thema. De afgelopen periode spraken we met elkaar over ‘Verwondering’ en wij willen ons graag inzetten voor anderen om verwondering te beleven.” Wat een prachtig verzoek! Present ging aan de slag en nodigde veertig ouderen uit voor een fijne dag vol verwondering. De vrijwilligers haalden minder mobiele gasten op met de auto en ontvingen iedereen in De Ontmoeting met zelfgebakken lekkers. Een bezoek aan de Historische Vereniging riep allerlei ontroerende herinneringen op. Aansluitend werden er spelletjes gedaan, waarbij vooral de bingo zeer populair was. De gasten speelden fanatiek om de mooie prijsjes, verzorgd door GKB 3.0. Tijdens de ‘sing along’ met Monique van Beest op accordeon werd uit volle borst meegezongen. De middag werd afgesloten met een overheerlijk stamppotten buffet met toetje verzorgd door koster Rob Bruin. Dat smaakte naar meer en hopelijk komt er volgend jaar weer zo’n waardevolle dag. Een oudere mevrouw die mantelzorger is, vertelde: “Ik heb er zo van genoten dat ik rustig samen met mijn man kon eten en niet te hoefde te zorgen.” De GKB 3.0 keek vol verwondering terug op een verrassende dag met mooie ontmoetingen en gesprekken.