Verhalen

Vrijwilligers SGP-ChristenUnie en Present pakken tuin Distinto aan

De opvanglocatie van jeugdhulporganisatie Distinto is omringd door een mooie tuin. Zomers heerlijk groen, maar dat betekent aan het eind van het jaar een klus om hem winterklaar te maken.

Gelukkig waren de raads- en fractieleden van SGP-ChristenUnie en vrijwilligers van Stichting Present bereid om de handen uit de mouwen te steken. Met z’n elven snoeiden ze bomen, ruimden takken op en knipten heggen. Dat ging vlot dankzij het gereedschap dat ze konden lenen van de GKB Groep. Zo zag de tuin er na een zaterdag hard werken weer tiptop uit.

Distinto is een jeugdhulporganisatie in Barendrecht en biedt begeleiding en behandeling aan kinderen en jongeren tot en met achttien jaar die te maken hebben met onder andere psychische of psychiatrische problematiek. Te denken valt aan ADHD, autisme, angst, depressie, trauma of hechtingsproblematiek.

Directeur-bestuurder Ingrid Hartog van Distinto is blij met de hulp: “Als jeugdhulporganisatie zijn we van betekenis voor onze jeugdige klantjes. We ervaren daarnaast ook dat we een plek hebben in de Barendrechtse gemeenschap, bijvoorbeeld door de geweldige inzet van vrijwilligers die om ons heen staan. Zoiets is echt onbetaalbaar!” Het was al de vierde keer dat de Barendrechtse SGP-ChristenUnie zich inzette bij Distinto en voor het eerst regende het niet! De fractie hoopt volgend jaar in november weer de handen uit de mouwen te komen steken.