Zet je in via Present

Sociale activiteit

Om via Present wat te betekenen voor de ander, hoef je geen twee rechterhanden te hebben. Integendeel. Vrijwilligerswerk via Present betekent vooral een bijzondere ontmoeting. Er zijn veel mensen die eenzaam zijn en jouw bezoek en aandacht waarderen. Daarom kun je bijvoorbeeld een dag(deel) spelletjes doen, een uitstapje maken of iets knutselen.

Aanwezig zijn

Er zijn. Present zijn. Dat is belangrijk. Het betekent dus niet altijd rennen en vliegen, maar rustig aandacht geven. Je organiseert bijvoorbeeld een creatieve middag met eenzame ouderen die het heerlijk vinden om iets te doen, maar daar zelf niet meer toe komen. Je leest een verhaal voor aan een gast in een hospice. Via Present ga je er met iemand op uit. Bijvoorbeeld naar de kinderboerderij met jongeren met een beperking of een middag kanoën met vluchtelingen.

Hoe dan?

We maken het zo eenvoudig mogelijk. Wij kijken naar je wensen, talenten en je beschikbaarheid. We zorgen voor een goede match, regelen de logistiek en de materialen en bereiden de dag met je voor. Present helpt je helpen.

Het helpt

Wat je ook doet, het helpt altijd. Wandelen, koken en samen eten of spelletjes doen? Het maakt niet uit wat je doet. Als de ander zich gezien voelt, is een dag al meer dan geslaagd. Je inzetten via Present is altijd zinvol. En ook nog eens gezellig.

Wil jij je inzetten voor een ander?

Graag vertellen we je meer over manieren waarop je kunt helpen. Meld je nu aan of laat ons contact met je opnemen als je eerst meer informatie wilt.