Een verschil maken
met je groep

Door anderen te helpen, samen met je vrienden

Maak samen in al een paar uurtjes tijd een wereld van verschil in het leven van de ander.  Ontdek hoeveel plezier en voldoening het geeft om samen met je vrienden een ander te ontmoeten en te helpen. Gewoon bij jullie in buurt in Ridderkerk. Leer elkaar en de ander op een nieuwe manier kennen en ervaar hoe waardevol en leuk dit is.

Passend project

Present helpt graag bij het vinden van een kort vrijwilligersproject. Dat waar jullie goed in zijn en leuk vinden om te doen, koppelen we aan mensen die het nodig hebben. Kortom, een project dat betekenis heeft voor een ander, maar ook voor jezelf en echt goed bij jullie past.

Hulp in een dag(deel)

Meedoen met een vrijwilligersproject via Present kan met een groep van 2-50 personen. De mensen die jullie helpen, zijn soms sociaal geïsoleerd, leven in armoede of kampen met fysieke en geestelijke problemen zoals ziekte, ouderdom of beperking. Wat je ook doet, waar je ook komt, wie je ook ontmoet, jullie aanwezigheid is heel welkom.

Wat doen we?

Voor groepen organiseert Present het volgende:
  • Sociale activiteiten. Denk aan: koken voor dak- en thuislozen, spelletjes met verstandelijk beperkten of koffiedrinken met eenzame ouderen
  • Praktische projecten. Denk aan: helpen verhuizen, het opknappen of schoonmaken van een woning of tuinieren.
  • Of.... wat jij ook maar wilt doen

Uitgangspunten

uur

Een project duurt maximaal een dag

personen

Projecten voor kleine en grote groepen

kilometer

We zoeken een project bij jou in de buurt

aanbodgericht

We zoeken een project dat aansluit bij jou

Hoe werkt het?

Het project organiseren we op basis van jullie wensen en beschikbaarheid. Na aanmelding nemen we contact op om dit met jullie te inventariseren. We maken met elkaar kennis en kiezen samen zorgvuldig activiteiten waaraan ieder groepslid kan deelnemen. Samen bereiden we de dag voor en brengen met één van jullie een voorbezoek op locatie. Tijdens de dag van de ontmoeting starten we met jullie op en sluiten we met jullie af. Zo zorgen we voor een waardevolle ontmoeting met de ander.

Jouw bijdrage

Jouw aanwezigheid, het Present zijn, vinden wij een hele mooie bijdrage.  Iedere vriendengroep kan dus meedoen. Vooraf kijken we op welke manier we de ervaring kunnen verrijken. Dat kan zijn door een bloemetje, een zelf gebakken taart of jullie gereedschap mee te nemen. Samen zorgen we voor een mooie ontmoeting.

Wil jij als vriendengroep wat voor anderen betekenen?

Benieuwd wat jouw vriendengroep kan betekenen voor anderen via Present? Meld je aan, dan nemen wij contact met je op om je voorkeuren te bespreken. We staan je ook graag te woord als je vragen hebt.