Hulppietjes brengen cadeaus rond in Ridderkerk en Barendrecht

20 december 2023

Hulppieten hebben op 71 adressen in Ridderkerk en Barendrecht een goed gevulde cadeauzak en een tasje met allerlei lekkers afgegeven. De hulppieten van Delta Makelaars en Studio Nr.25. zorgden er zo voor dat 150 kinderen werden verrast en toch een gezellige Sinterklaas konden vieren.

Ook de ‘inpakpietjes’ van Stichting de Overburen werden met een bezoekje vereerd. Zij hebben hard gewerkt om alle cadeautjes die Barendrechtse en Ridderkerkse inwoners hadden ingeleverd bij het kantoor van Delta Makelaars, in te pakken.

De middag leverde alle deelnemers veel voldoening op: “Geweldig om die blije kopies te zien!”. Verschillende ouders lieten ook weten te hebben genoten: “Mijn kinderen waren helemaal verrast, ze zijn zo blij met hun cadeaus!”.

Deze Sintactie werd geïnitieerd door Delta Makelaars in samenwerking met Stichting Present in Ridderkerk en Barendrecht. Als snel sloten verschillende organisaties hierbij aan. Stichting de Overburen hielp bij het inpakken van alle cadeaus die werden ingeleverd; zij leverden de twee weken voorafgaand aan het rondbrengen van de cadeaus een topprestatie met elkaar. Ook verschillende ondernemers droegen hun steentje bij: Paardekooper B.V. doneerde inpakpapier, Boons Markt in Barendrecht en Ridderkerk doneerden chocolademelk, strooigoed en mandarijnen en de Buurtcirkel in Barendrecht en Ridderkerk pakte uit met lekkers en leuke spelletjes en kleurtjes. En op de middag zelf kon de organisatie gebruik maken van de bussen van Facet en Stichting te Overburen. Met recht een gezamenlijke actie dus zoals Present ze graag ziet.