Maand van de vrijwilliger

Op 6 november is de Maand van de vrijwilliger begonnen. Een maand om de Groningse vrijwilligers te bedanken en anderen nieuwsgierig te maken naar vrijwilligerswerk. Vrijwilligers maken Groningen mooier, zowel provincie als stad. Op 7 december, Dag van de Vrijwilliger, vieren we dit met elkaar. De hele maand november staat in het teken van het bedanken van onze vrijwilligers. Op deze pagina zetten we onze vrijwilligers graag in het zonnetje en delen we hun verhaal.

Provincie Groningen en Gemeente Groningen hebben deze campagne mogelijk gemaakt. De waarderingscampagne voor vrijwilligers is een initiatief van Groninger Dorpen, Huis voor de Sport Groningen, CMO STAMM, KultuurLoket, Link050, Stichting Present en Humanitas. Meer informatie vind je hier.

Henka

Kinderen in armoede kunnen rekenen op hulp van Henka. Henka Havinga uit Garrelsweer is vrijwilliger bij Stichting Present. Het begon met een aardig idee: Sinterklaascadeautjes voor kinderen in gezinnen met weinig geld. Dat is “lekker uit de hand gelopen”. Sinds kort heeft Henka de leiding over een tweede project, minstens zo ambitieus: kinderkamers, ingericht en opgeleukt door Groningse studenten.

Het hele verhaal van Henka vind je hier.

We zijn blij met de waardevolle inzet van Henka. Zij maakt het verschil!

Marcel

Marcel is flexvrijwilliger bij Present. Met enige regelmaat zet hij zich met een groep flexers in voor mensen die dit goed kunnen gebruiken. Klussen binnenhuis of buitenshuis: niets is Marcel te gek. “Iemand een dienst bewijzen zonder er iets voor terug te krijgen, en mensen het gevoel geven dat ze er niet alleen voor staan, geeft een stuk betekenis in het leven.”

Bedankt voor je inzet Marcel!

Wil je net als Marcel lid worden van ons flexteam? Bekijk hier meer informatie en meld je aan!

Françoise

Françoise is één van onze projectbegeleiders. Ze organiseert praktische en sociale projecten, is aanwezig bij de kennismaking en de uitvoering van een project en ze begeleidt de vrijwilligersgroep gedurende het hele proces.
“Ik zet mij voor Present in omdat ik het belangrijk vind om mensen bij elkaar te brengen en om mensen die het minder hebben te helpen. Op deze manier hoop ik, ook vanuit mijn Christen zijn, er aan bij te dragen om deze stad liefdevoller en vriendelijker te maken, een stad waar mensen naar elkaar omkijken en elkaar helpen."

Bedankt Françoise!

Wil je net als Françoise projectbegeleider worden? Klik hier!

Ladies' Circle

Ladies’ Circle Groningen is een club actieve vrouwen tot 45 jaar uit Groningen en omgeving met verschillende beroepsgroepen en achtergronden. Ze komen elke maand bij elkaar om te borrelen, bij te kletsen, samen te eten en te vergaderen. Daarnaast steken ze graag hun handen uit de mouwen. “We steken meerdere keren per jaar onze handen uit de mouwen via Stichting Present. Via onze vaste contactpersoon Mariëtte komen we in contact met mensen die onze hulp kunnen gebruiken. Inmiddels zijn we van alle markten thuis. Van verhuizen en tuintjes opruimen tot laminaat verwijderen en schilderen. Juist door ons actief in te zetten ervaren we verbinding met elkaar en kunnen we op concrete wijze mensen een steuntje in de rug bieden. Zo maken we een verschil en dat voelt goed.”

Bedankt voor jullie inzet dames!

Wil je net als deze dames je handen uit de mouwen steken? Meld je hier aan met jouw groep!