Zet je in via Present

Groepenbegeleiderspool

±6 uur per maand | Flexibel | Dichtbij huis

Present Groningen geeft groepen vrijwilligers een eerste eenmalig positieve vrijwilligerservaring. Hierin is goede begeleiding door een vaste vrijwilliger onmisbaar: onze Present groepenbegeleiders. Die bezoeken vooraf een klusproject, ontvangen de vrijwilligersgroep en sluiten het project af. Een super leuke mogelijkheid waarbij je achter veel voordeuren van Groningse stadsgenoten komt die je anders niet snel tegenkomt.

Een flexibele functie die ongeveer 6 uur per maand kost. Hoeveel precies, dat heb je zelf in de hand want je kan zelf aangeven welk project je wilt begeleiden.

Wat doet een Groepenbegeleider?

📋 Je leest je in op een klusproject.

☕️ Gaat op bezoek bij de hulpontvanger met de hulpverlener. Samen inventariseren jullie waar de behoefte ligt, wat prioriteit heeft en welke klusspullen er nog nodig zijn. Dit geef je aan ons door.

👩 Wij (team Present Groningen) zorgen voor een uitgebreide projectbeschrijving van de praktische klus.

🤲 Op de projectdag zelf begeleid je de vrijwilligersgroep door ze welkom te heten bij de hulpontvanger, en het project op gang te helpen. Daarna laat je de groep alleen.

😀 Aan het eind van de klus kom je in het laatste kwartier terug op het op een fijne manier af te sluiten en je luistert of de vrijwilligers een goede tijd hebben gehad.

Jij draagt er dus bij dat de afspraken voor iedereen duidelijk zijn en dat er een goede ontmoeting plaatsvindt. Alle activiteiten vinden plaats in de gemeente Groningen. Zo kan jouw betrokkenheid bij de stad groeien en hoef je nooit ver te reizen. Je hoeft zeker geen ervaren klusser te zijn.

Interesse?

Vul dan onderstaand formulier in, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op voor een kennismaking om te horen wat bij jou past!

Aanmeldformulier individuele vrijwilliger

"*" geeft vereiste velden aan

Ja, het lijkt me leuk om mee te doen!

Via dit formulier kun je je aanmelden als je interesse hebt om je met enige regelmaat in te zetten voor je medegroningers. Bijvoorbeeld als flexwerker, groepenbegeleider of voor een wijkdag. Of als je ons team op kantoor wilt komen versterken. Wij nemen zo snel mogelijk na je aanmelding contact met je op zodat we met elkaar kunnen kennismaken en de mogelijkheden kunnen bespreken.
Mijn interesse gaat uit naar:
Ik ga ermee akkoord dat Stichting Present de persoonsgegevens verwerkt.*