Interview; Ontmoet onze nieuwe trainee!

28 augustus 2023

‘Vooral de gezelligheid en tevredenheid van de mensen voor wie wij vrijwilligerswerk gedaan hebben zijn mij bijgebleven. Het leek mij leuk opnieuw en op een andere manier weer kennis te maken met Present.’

Grisette Hoornstra

Komend half jaar gaat Grisette bij Present Utrecht een traineeship volgen. Ze draait mee met de organisatie en pakt de kerstpakkettenactie op dit jaar!

Wie is Grisette?

Ik ben Grisette Hoornstra, 20 jaar oud en woon thuis bij mijn ouders, broers en zussen in de buurt van Utrecht. Vorig jaar heb ik de bachelor antropologie aan de Universiteit Utrecht afgerond en hoop dit jaar te starten met de pre-master youth, education and society, ook in Utrecht. Naast mijn studie werk ik op zaterdag bij de bakker en geef ik doordeweeks bijles op een middelbare school. Naast mijn studie en werk hoop ik dit jaar de traineeship bij Present Utrecht te volgen.

Hoe ben je bij Present Utrecht terecht gekomen/ en waarom koos je ervoor om hier een traineeship te doen?

Toen ik nog op de middelbare school zat zijn wij met heel vwo op burgerschapsweek geweest in Zeeland. Tijdens deze burgerschapsweek hebben wij vrijwilligerswerk gedaan voor stichting Present. Ik vond dat toen heel leuk en heb daar erg van genoten. Vooral de gezelligheid en tevredenheid van de mensen voor wie wij vrijwilligerswerk gedaan hebben zijn mij bijgebleven. Later kwam ik stichting Present weer tegen via de site van de universiteit en leek het mij leuk opnieuw en op een andere manier weer kennis te maken met Present.

Waar kijk je naar uit?

Het meeste kijk ik uit naar het ontmoeten van mensen en het leggen van contact tussen vrijwilligers en projecten. Daarnaast zie ik er naar uit de kerspakkettenactie op te pakken en deze tot een geslaagde actie te maken!

Ook een Traineeship volgen? volgend half jaar kunnen is er weer ruimte voor een traineeship! Neem contact op met info@presentutrecht.nl of klik hier voor meer informatie.