Zet je in via Present

Sociaal Tuinieren

Vergroen de tuinen van je buren met je buren 🌱🤝

Met Sociaal Tuinieren zorgen we voor verbinding tussen buren én zorgen we voor meer groen in de wijk. Door het opknappen, onttegelen, duurzaam beplanten en regelmatig bijhouden van verwaarloosde tuinen door lokale vrijwilligers bij buren die dat zelf echt niet kunnen.

In Utrecht doen we dit in de wijken Lunetten, Zuilen, Overvecht en Rivieren-/ Dichterswijk in samenwerking met de lokale buurthuizen en de burennetwerken. In 2024 gaan we ook in Kanaleneiland aan de slag!

Hoe ziet zo'n dag eruit?

We willen altijd een feestelijke dag maken van het sociaal tuinieren. Present Utrecht zorgt ervoor dat er tuinen worden uitgekozen waar werk nodig is en waar de bewoners zelf geen mogelijkheid hebben om de tuin zelf op te knappen. Via sponsors krijgen we plantjes zodat we de tuin echt groener kunnen maken. Als vrijwilliger help je praktisch door stenen uit de grond te halen en daarvoor planten in de plaats neer te zetten. Tussendoor gaan we ook gezellig samen lunchen (die wordt verzorgd) want het gaat ook echt om het verbinden met de mensen in jouw wijk. We hebben elkaar namelijk nodig, en nu kan je meehelpen gewoon vlakbij huis!

Sociaal tuinieren is een project wat door plekken in heel Nederland wordt uitgevoerd. Meer informatie vind je op https://sociaaltuinieren.nl/.

Bekijk hier de video/Reel van afgelopen voorjaar

Komend voorjaar gaan we weer Sociaal Tuinieren in de wijken Overvecht, Zuilen, Kanaleneiland en Rivierenwijk.

Geef je hieronder op:

Aanmelden Sociaal Tuinieren 2024

Naam(Vereist)
Sociaal tuinieren(Vereist)

Hoe ben je bij Sociaal Tuinieren terecht gekomen?(Vereist)