Zet je in via Present

Sociaal Energieneutraal

Buurtcontact omhoog, energierekening omlaag 🏡

De eerste bladeren vallen weer van de boom en de zomerkleding gaat weer achter in de kast. Het wordt weer kouder en onze energierekening dus hoger. Vooral bij inwoners met minder inkomen en/of uit kwetsbare groepen komt dit extra hard aan.

Daarom komen vrijwilligers via Present Utrecht in actie om Energieboxen* (met daarin radiatorfolie, ledlampen, tochtstrips etc.) te installeren bij mensen thuis, die dit om verschillende redenen zelf niet kunnen doen.

Dat doen we samen op onze Sociaal Energieneutraal dagen.

*‘Energiebox’ is een project van Milieu Adviesbureau JMA, de gemeente Utrecht en woningcorporaties om mensen (gratis) te ondersteunen bij de hoge energieprijzen.

Help je mee op 11 november?

🏡 Samen met jouw buren mensen uit jouw eigen buurt helpen met het installeren van de Energiebox.

🗓 11 november 2023

📍 Hoograven (Utrecht)

🕰 9.30 uur - 12.30 uur (shift 1) en 13.30 uur - 16.00 uur (shift 2)

🥪 Verzorgde lunch

🍸 Afsluitend met een hapje en een drankje!

Lees onder het aanmeldformulier verder hoe zo'n dag en dan precies uitziet.

Aanmelden Sociaal Energieneutraal

Hidden

Volgende stappen: een e-mail add-on synchroniseren

Om het meeste uit je formulier te halen, raden we je aan dit formulier te synchroniseren met een e-mail add-on. Ga voor meer informatie over je e-mail add-on opties naar de volgende pagina (https://www.gravityforms.com/the-8-best-email-plugins-for-wordpress-in-2020/). Belangrijk: verwijder deze tip voordat je het formulier publiceert.
11 november 2023(Vereist)
Je naam(Vereist)
Je e-mailadres(Vereist)
Geen titel

Hoe gaat dat dan precies?

9.30 uur We beginnen met koffie in een buurtkamer van Portaal, daar leggen we alles nog eens uit.

10.00 uur - 12.30 uur Shift 1: Je gaat langs bij mensen die wat hulp nodig hebben bij het installeren van de energiebox. De adressen van deze bewoners ontvangen we van de energiecoach die dezelfde dag langsgaat bij mensen om advies hierover te geven. Hij signaleert wie er wat extra praktische hulp nodig heeft.

Je hoeft dus geen advies te geven. Maar helpt met de uitvoering door bijvoorbeeld tochtstrips op de raamkozijnen te plakken en energieslurpende lampen met led-verlichting te vervangen.

Drink gerust ook gezellig een kopje thee. De ontmoeting is minstens zo belangrijk!

12.30 uur - 13.30 uur Lunch gezellig mee met de andere vrijwilligers.

13.30 uur - 16.00 uur Shift 2: Je gaat nog eens bij mensen langs om de energieboxen te installeren.

Je kunt er ook voor kiezen om maar bij 1 shift aanwezig te zijn.

16.00 uur  Afsluiting met een hapje en drankje

In samenwerking met