Waarom Francine groepenbegeleider is geworden

16 januari 2023

Francine

Francine is sinds dit jaar groepenbegeleider geworden. Je leest hieronder waarom!
‘Ik was al een tijdje op zoek naar vrijwilligerswerk omdat ik graag iets wil betekenen voor de mensen om mij heen. Present zet zich in voor kwetsbare en hulpbehoevende mensen. Het is mooi om te zien dat Present Utrecht mensen kan verbinden. Die verbinding ontstaan wanneer vrijwilligers bij mensen thuis komen en een hele andere kant zien van iemands leven. Het is mooi om te zien dat vrijwilligers iets kunnen bijdragen aan de samenleving maar ook aan hun eigen stukje persoonlijke ontwikkeling en ook een aan de toekomst van stad.
Wanneer ik een project begeleid valt het me op dat de vrijwiligers tijdens een sociale en/of praktische klus in de loop van de tijd steeds enthousiaster worden. Het is aan het begin even wennen. Maar door dit goed te begeleiden wordt het uiteindelijk een hele fijne ontmoeting. Er zijn soms ook vrijwilligers die dan aangeven vaker zoiets te willen doen. Die beweging op gang zetten daar is waar Present Utrecht het voor doet.’

Heeft dit jou ook enthousiast gemaakt en lees je graag meer over groepenbegeleiding?
We hebben nog volop plek in de groepenbegeleiderspool! Lees hier meer