Dit is Present

Impact

Present heeft impact

Vaak kom je via Present bij mensen waar nodig iets op te knappen is aan huis of tuin. Een verwaarloosde leefomgeving is vrijwel altijd een symptoom van onderliggende problemen, constateert het Instituut van Publieke Waarden. Hun onderzoek stelt: “De situatie lijkt uitzichtloos, problemen stapelen zich op en niemand weet waar te beginnen. Present krijgt het voor elkaar om verschil te maken in deze situaties.” Jij kunt dit ook: verschil maken.

Hoe maak je verschil via Present? Door een dag of dagdeel mee te werken. Helpen waar iemand zelf niet meer uit een situatie komt. Gewoon, door er te zijn, iets op te ruimen, schoon te maken, te luisteren. Soms kan het heel eenvoudig zijn wat je moet doen.

Uitzicht bieden

Een verwaarloosd en vol huis leidt vaak tot eenzaamheid. Iemand durft geen familie of buren meer thuis te vragen. Contacten verwateren. Een eenzaam bestaan volgt. Terwijl het soms zo eenvoudig kan zijn. Opruimen, afval wegbrengen, wat schoonmaken en schilderen. Met een groep samen, gaat dat snel en goed. Soms heb je in een zaterdag een wereld van verschil gemaakt in iemands leven. Bied je letterlijk uitzicht door frisgewassen ramen.

Present maakt verschil, impact en winst

• Present maakt het verschil – door een leemte te vullen binnen het bestaande aanbod van zorg- en vrijwilligersorganisaties
  • Present heeft impact – een project laat een blijvende indruk achter bij vrijwilligers, de hulpontvangers, de professionals en de samenleving
  • Present maakt winst – door de projecten worden veel (toekomstige) kosten bespaard voor zorg, welzijn, sociale zekerheid en leefbaarheid.

Onderzoek: het helpt

Met jouw hulp kan iemand er dus weer bovenop komen. “Present maakt daarmee het vrijwilligerswerk van de toekomst” concluderen de onderzoekers Instituut van Publieke Waarden. Lees meer over de goede impact van Present in het rapport ‘Presenting: Present’.

Interesse?

Meer weten of meedoen? Je kunt meedoen als bedrijf, gezin, kerk, studentenvereniging, school, Jong Present Trainee of via een ander netwerk. Benieuwd wat jij via Present Ermelo kan betekenen voor een ander?
Meld je aan of neem contact op.