NL doet 2023

1 mei 2023

Op 10 en 11 maart zetten 15 vrijwilligers zich via Stichting Present in voor NLdoet.  Op vrijdag zou er gewandeld worden met de visueel beperkte cliënten van de dagbesteding op Bartiméus. De regen kwam met bakken uit de lucht, geen wandelweer dus. Binnen was er genoeg te doen: medewerkers van de Rabobank en Nieuwhoff maakten samen met een cliënt de tuinkas lenteklaar. Ook de sjoelbak en kegelbaan kwamen tevoorschijn. De ochtend werd afgesloten met een gezamenlijke lunch. Zowel de cliënten als vrijwilligers hebben genoten van deze ochtend.

Op zaterdag was het prima weer voor een buitenklus: na het sneeuwruimen plaatsten medewerkers van advocatenkantoor Lentink & de Jonge worteldoek onder het terras van een inwoner van Ermelo om te voorkomen dat er onkruid doorheen komt. Ook werd een schutting geplaatst. Mevrouw was blij met de hulp van de vrijwilligers, je zag de glimlach op haar gezicht. Als dank trakteerde ze de vrijwilligers op zelfgebakken cake. Aan het eind van de ochtend gaf ze hen een zelfgemaakte kaart.

NLdoet: twee dagen een kijkje in het leven van een ander, hoe mooi kan het zijn! Even wat anders dan de dagelijkse bezigheden met als resultaat blije hulpontvangers.