‘Onvergetelijke ontmoetingen’

14 augustus 2023

In de afgelopen weken zetten honderd tieners van Onvergetelijke Zomerkampen voor Stichting Present in Ermelo. Ze bezochten zorginstellingen waar ze activiteiten met de bewoners deden. In het Kroondomein speelden de tieners Bingo met de ouderen, bij Bartiméus werd een high tea verzorgd en in de IJsvogel deden de tieners spelletjes met de bewoners en maakten ze cupcakes.

Naast de activiteiten in zorginstellingen namen andere groepjes tieners letterlijk een kijkje achter de heg van hulpontvangers waarvan ze de tuin een grote opknapbeurt gaven en een kippenren schoonmaakten.

Er ontstonden mooie ontmoetingen tussen de veelal oudere hulpontvangers en de jongeren: verhalen over het verleden en heden werden tijdens de activiteiten uitgewisseld. De tieners én de hulpontvangers kijken terug op ‘onvergetelijke middagen’. Het eerste wat een hulpontvanger zei, nadat de tieners klaar waren met de klus bij haar in de tuin: ‘wat waren ze lief..’