Verhalen

Portret van de week: Mirjam – vrijwilliger Present

‘’Ik leefde voor mijn gevoel een beetje in een bubbel. Ik wilde graag wat meer met mijn voeten in de modder staan. Dat leek me naast mijn drukke gezinsleven een waardevolle toevoeging. Zo kwam ik in contact met Stichting Present Zwolle en ging ik aan de slag als trajectbegeleider. Hierbij begeleid ik de Buurten met Boodschappentrajecten. Het was fijn dat ik al ervaring had met een Buurten met Boodschappentraject als vrijwilliger. Ik vind het principe van deze trajecten heel mooi. Dat je op een simpele manier een steuntje in de rug kan geven aan iemand. Het boodschappenpakket is niet eens het belangrijkste, maar het ontmoetingsmoment wel. Ik heb nu een traject waarbij we achteraf kunnen zeggen dat de ontmoetingen belangrijker zijn geweest dan de boodschappen. Door het contact dat er is ontstaan met de groep heeft hij een iets groter netwerk dat er anders niet zou zijn geweest. Het jaar is voorbij en het boodschappenpakket stopt, maar het contact dat blijft. Ik vind het waardevol om daaraan bij te mogen dragen als trajectbegeleider. Het werk als trajectenbegeleider zorgt ervoor dat ik kan omzien naar mensen die dat nodig hebben.
Dat vind ik mooi en fijn om te doen.‘’

Mirjam- Vrijwillige trajectbegeleider Buurten met Boodschappen