Zomerpakkettenactie

Al een paar jaar organiseren we als Present Zwolle de zomerpakkettenactie om de zomertijd voor gezinnen die het niet breed hebben en voor wie de zomer niet zo’n leuke periode is, net een beetje zonniger te maken. De pakketten worden samengesteld door vrijwilligers. In 2018 heeft deze actie ruim 150 pakketten opgeleverd!!

Hoe werkt het
– Mensen die een pakket willen samenstellen kunnen zich niet meer aanmelden. De matching is al gemaakt.
– Hulpverleners kunnen daarom ook geen aanmeldingen meer doen.

Inhoud pakketten
Het pakket wordt samengesteld door groepen uit diverse kerken in/rond Zwolle en heeft een waarde tussen de € 25,- en € 50,-. De inhoud? Denk dan aan bonnen voor ijsjes, het zwembad, de bioscoop, zomerspeelgoed, leuke tijdschriften etc.

Persoonlijk contact
De vrijwilligers leggen rechtstreeks contact met de hulpverlener over de inhoud van het pakket en voor het persoonlijk langsbrengen van het pakket bij het gezin thuis. Zo krijgt deze actie een persoonlijk tintje!

Periode
Opgeven kan tot 7 mei 2018. Dit zodat de groepen vrijwilligers de tijd hebben om de pakketten samen te gaan stellen. Aan het begin van de zomervakantie worden de pakketten bij de ontvangers thuisbezorgd.