Zomerpakkettenactie

Al een paar jaar organiseren we als Present Zwolle de zomerpakkettenactie om de zomertijd voor gezinnen die niet op vakantie kunnen/het niet breed hebben, net een beetje zonniger te maken. De pakketten worden samengesteld door vrijwilligers. In 2017 hebben we zo’n 50 pakketten kunnen laten verzorgen!

Hoe werkt het
Hulpverleners kunnen een gezin met kinderen dat zij begeleiden bij Present aanmelden. In het voorjaar staat hier een formulier voor op onze website. Hier staan ook de criteria en mogelijkheden vermeld.

Mensen die een pakket willen samenstellen kunnen zich eveneens online bij ons aanmelden in het voorjaar. Ook werven we actief samenstellers in de Zwolse kerken. Ook hier vind je dan de criteria en details.

Present heeft een sponsor gevonden in het Openluchtbad Zwolle, dat belangeloos een aantal kaartjes beschikbaar stelt. Vaak gaan de samenstellers ook op pad en het lukt hen om bijvoorbeeld vrijkaartjes voor de bioscoop gesponsord te krijgen. Een zomerpakkettenactie is mooi concreet en spreekt veel bedrijven aan, waardoor sponsors makkelijk te vinden zijn.

De vrijwilligers leggen rechtstreeks contact met de hulpverlener over de inhoud van het pakket en voor het persoonlijk langsbrengen van het pakket bij het gezin thuis. Zo krijgt deze actie een persoonlijk tintje!

NB: hoewel we rond de 50 samenstellers hebben per jaar, zijn er vaak meer vragen om een pakket dan dat er pakketten zijn. Beloof als hulpverlener je cliënt dus niets! We doen uiteraard ons best om zoveel mogelijk mensen blij te maken.

Periode
In verband met de voorbereidingen vragen we hulpverleners in het voorjaar om hun cliënten tot uiterlijk ca. 10 mei aan te melden. Dit zodat de groepen vrijwilligers de tijd hebben om de pakketten samen te gaan stellen. Aan het begin van de zomervakantie worden de pakketten thuisgebracht.

De actie is op dit moment dus gesloten.

Meer info?
Mail ons.