Zomerpakkettenactie

De zomerpakkettenactie is inmiddels in de matchingfase, opgeven om een pakket samen te stellen kan helaas niet meer.

De zomer is een heerlijke tijd met vakanties, leuke uitjes naar de dierentuin of het pretpark, ijsjes eten met z’n allen, van de glijbaan in het zwembad en ga zo maar door. Maar wat doe je als gezin als er geen geld is om deze dingen te doen? De zomer kan heel lang duren als de mensen om je heen wèl op vakantie gaan en wèl dit soort leuke dingen ondernemen. Stichting Present Zwolle organiseert deze zomer voor de zesde keer op rij de zomerpakkettenactie om de zomer voor een aantal van deze gezinnen een beetje zonniger te maken. De pakketten worden samengesteld door vrijwilligers en komen terecht bij cliënten van maatschappelijke organisaties. In 2018 heeft deze actie ruim 150 pakketten opgeleverd! Mooie verhalen over deze actie zijn hier in de Stentor en hier bij  hier bij RTV Focus Zwolle te vinden.

Inhoud pakketten
Het pakket wordt samengesteld door groepen uit diverse kerken in/rond Zwolle en door groepen die zich los aanmelden. De inhoud? Denk dan aan bonnen voor ijsjes, de bioscoop, zomerspeelgoed, leuke tijdschriften etc. In 2018 werd er ook steeds vaker een ‘belevenis’ in de pakketten gedaan: een aanbod van de samenstellers om samen met het ontvangende gezin naar de speeltuin te gaan, of samen buitenspelletjes doen, of picknicken etc. Per pakket wordt gekeken naar wat wenselijk/mogelijk is voor de samenstellers en ontvangers: alles gaat in goede afstemming tussen de samenstellers en de hulpverlener zodat het ook echt een pakket op maat wordt.

Info en aanmelden samenstellers
– Mensen die graag een pakket willen samenstellen kunnen zich helaas niet meer aanmelden.

Info en aanmelden gezinnen door hulpverleners
– Hulpverleners die gezinnen begeleiden die graag een zomerpakket ontvangen, kunnen zich helaas niet meer aanmelden.