PRESENT HELPT VRIJWILLIGERS HELPEN WAAR HET ECHT NODIG IS

Zwolle kent 6.100 minima-huishoudens, 50% blijft dit ook langdurig | 8% van de Zwolse kinderen groeit op in armoede | 30% van de Zwollenaren voelt zich eenzaam | armoede en eenzaamheid gaan vaak hand in hand.

Dit is ook Zwolle. Cijfers waar wij nog van schrikken. Gezinnen die rond moeten komen van € 70,- in de week (terwijl ze volgens het SCP ca. € 100,- méér nodig hebben voor de absolute basisdingen). Kinderen die zonder eten naar school gaan. Mensen die thuis op het kale beton wonen. Kinderen die opgroeien in een vervuild huis. En dan hebben we het nog niet over de eenzaamheid onder Zwollenaren van alle leeftijden.

Als je nu denkt: “Ja, maar dat kán toch niet!? Ik zou wel wat willen doen!” Dan kunnen wij je helpen. Echt van betekenis zijn kan al in 1 dag of zelfs in een avondje en op een moment en een manier die bij jou past. Present is er voor jou, zodat jouw hulp op de juiste plek terecht komt. Wij brengen je op plekken waar je doorgaans niet zou komen en bij mensen die op een andere manier deze hulp meestal niet kunnen krijgen.

Er zijn allerlei mogelijkheden, bekijk ze hier.

Als Present hebben we zelf ook hulp nodig. Help je mee?

Present Zwolle wordt mede mogelijk gemaakt door:

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

All I WANT FOR CHRISTMAS IS YOU.....

is zo'n lekker fout kerstliedje dat je zomaar meezingt met de radio.

Maar wist je dat jij een groot kerstcadeau kan zijn?
Een kerstPresent?

Een week geleden deed ik ( Dominique) voor een paar Eritrese dames/ gezinnen een oproep voor een ( taal) maatje.
Voor twee dames en 1 gezin is het al heel snel gelukt!
Heel erg fijn en de eerste kennismaking is al geweest.
Een paar mensen zijn nog op zoek naar een taalmaatje.
En achter de vraag taalmaatje schuilt natuurlijk een andere vraag: "ik ben zo alleen in Zwolle, wil jij me een beetje op weg helpen?"

*T wacht nog op gezinshereniging van haar zoontje uit Eritrea. Ze maakt zich heel veel zorgen over hem en dat belemmert voor haar het leren.
Ze doet enorm haar best met de taal omdat ze graag goed voor hem wil zorgen straks.
Wie helpt haar?
*W wil graag een gezinsmaatje. Iemand die door middel van voorlezen en spelletjes de kinderen op weg helpt met het Nederlands. Samen met K vormt ze een liefdevol gezin.
Zo knap als zij alles doen.

Er zijn nog een paar gezinnen die heel graag een gezinsmaatje willen.
Een vorm die al vijf Eritrese gezinnen hebben.
Het werkt fantastisch.
Door middel van samen spelen Nederlands leren.

Word jij hun kerstPresent? Ik hoor het graag!
dominique@presentzwolle.nl

13.12.19

All I WANT FOR CHRISTMAS IS YOU.....

is zon lekker fout kerstliedje dat je zomaar meezingt met de radio.

Maar wist je dat jij een groot kerstcadeau kan zijn?
Een kerstPresent?

Voor twee dames en 1 gezin is  het al heel snel gelukt!
Heel erg fijn en de eerste kennismaking is al geweest.
Een paar mensen zijn nog op zoek naar een taalmaatje.
En achter de vraag taalmaatje schuilt natuurlijk een andere vraag: ik ben zo alleen in Zwolle, wil jij me een beetje op weg helpen?

Wie helpt haar?
Zo knap als zij alles doen.

Er zijn nog een paar gezinnen die heel graag een gezinsmaatje willen.
Een vorm die al vijf Eritrese gezinnen hebben.
Het werkt fantastisch.
Door middel van samen spelen Nederlands leren.

Word jij hun kerstPresent? Ik hoor het graag!
dominique@presentzwolle.nl

#HELP
Wij zijn Present voor jou, zodat jouw aanbod op de juiste plek terecht komt. Net zoals dat van Matthias en Fenneke. Wil jij ons helpen Present te blijven? Bekijk dan dit filmpje en zie hoe je ons kunt helpen!

09.12.19

Video image

Comment on Facebook

Gedaan!

Geweldige mensen

Ik wil wel helpen.

#nationalevrijwilligersdag.
Bedankt lieve, warme, doelgerichte, talentvolle, vriendelijke, daadkrachtige en gezellige Presentvrijwilliger!
Wat zou Zwolle zijn zonder jullie!

07.12.19

#nationalevrijwilligersdag.
Wat zou Zwolle zijn zonder jullie!

Collega Corlien: "Vandaag had ik de eer om met PreSint op stap te mogen!
Onze Present Sinterklaas die al meer dan 10 jaar op 5 december bij RIBW de Herberg, Tactus Verslavingszorg, InteraktContour en inloophuis de Bres of het LdH langsgaat.
We vragen mensen uit het zakenleven en de politiek om als Piet heel even mee te lopen in de schoenen van mensen in onze samenleving die het zoveel moeilijker hebben.
Ook dit jaar was het weer een bijzondere en indringende dag, waarbij ontmoeting de hoofdrol speelde.
Er was veel vrolijkheid, echte aandacht en cadeautjes, maar ook een eerlijke ongemakkelijkheid....."

#Presentzwolle #ontmoeten #Sinterklaas2019 #socialecadeaus

05.12.19

Load more