PRESENT HELPT VRIJWILLIGERS HELPEN WAAR HET ECHT NODIG IS

Zwolle kent 6.100 minima-huishoudens, 50% blijft dit ook langdurig | 8% van de Zwolse kinderen groeit op in armoede | 30% van de Zwollenaren voelt zich eenzaam | armoede en eenzaamheid gaan vaak hand in hand.

Dit is ook Zwolle. Cijfers waar wij nog van schrikken. Gezinnen die rond moeten komen van € 70,- in de week (terwijl ze volgens het SCP ca. € 100,- méér nodig hebben voor de absolute basisdingen). Kinderen die zonder eten naar school gaan. Mensen die thuis op het kale beton wonen. Kinderen die opgroeien in een vervuild huis. En dan hebben we het nog niet over de eenzaamheid onder Zwollenaren van alle leeftijden.

Als je nu denkt: “Ja, maar dat kán toch niet!? Ik zou wel wat willen doen!” Dan kunnen wij je helpen. Echt van betekenis zijn kan al in 1 dag of zelfs in een avondje en op een moment en een manier die bij jou past. Present is er voor jou, zodat jouw hulp op de juiste plek terecht komt. Wij brengen je op plekken waar je doorgaans niet zou komen en bij mensen die op een andere manier deze hulp meestal niet kunnen krijgen.

Er zijn allerlei mogelijkheden, bekijk ze hier.

Als Present hebben we zelf ook hulp nodig. Help je mee?

Present Zwolle wordt mede mogelijk gemaakt door:

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

In 2019 meldden 1.500 vrijwilligers zich bij ons met hun aanbod: we willen graag helpen in Zwolle waar het echt nodig is. En dit is hoe we hun aanbod hebben ingezet: ... Lee meerSee Less

24.02.20

Voor alle mensen die net als wij heeel nieuwsgierig zijn: ... Lee meerSee Less

20.02.20

Voor alle mensen die net als wij heeel nieuwsgierig zijn:

ORGINELE DONATIE
Zo leuk om verrast te worden door ons P-teamlid Carline Meijster die naast haar praktische inzet, ook op een originele manier een donatie doet!

Wie weet heeft ze je op een goed idee gebracht 😉

19.02.20

ORGINELE DONATIE

Wie weet heeft ze je op een goed idee gebracht 😉Image attachment

Comment on Facebook

Topper!

Super Carline!

#DURFTEVRAGEN

#Durftevragen; kleine damesfiets

Lieve mensen, ik heb vier fietsen gekregen voor de Klets&Koek dames. Echt fantastisch. Bedankt voor het meedenken en delen.
We kunnen nu zelfs een alleenstaande mantelzorgmama bij haar eigen huis met oppas fietsles geven. Een kans die ze anders nooit gekregen had. Jullie zijn geweldig!!

Vanaf volgende week woensdag komt een student van Calo Windesheim een paar dames bij Klets&Koek leren fietsen.
Naast de taal leren een wens van de nieuwe Zwolse vrouwen.
De dames willen graag zelfstandiger te worden en zelf naar taalles te gaan, de kinderen naar zwemles te brengen of naar school, zelf naar Klets&Koek te fietsen. De bus is eigenlijk te duur en ze willen ook graag meedoen in dit fietsland. De dames die dan nog niet kunnen fietsen, krijgen dan een halfuurtje fietsles en we gaan verkeersborden/ verkeersregels leren.
Wie heeft er een fiets over die we kunnen gebruiken voor de fietslessen?
Ik hoor het graag!

dominique@presentzwolle.nl

17.02.20

#DURFTEVRAGEN

#Durftevragen; kleine damesfiets

Naast de taal leren een wens van de nieuwe Zwolse vrouwen.
Wie heeft er een fiets over die we kunnen gebruiken voor de fietslessen?
Ik hoor het graag!

dominique@presentzwolle.nl

Comment on Facebook

Een goede stap is dit. Ik had hier zelf moeite mee, ik kon eerst niet fietsen toen ik in NL aan kwam. Nu fiets ik overal, en dat vind ik fijn.

Heb je iets aan een fiets zonder rem? Die mogen ze dan ook houden

LIEFDE IS......

Samen de wereld een klein beetje mooier maken, dat ene stapje meer, de blik van begrip, de hand op je schouder: "kom we gaan er een mooie dag van maken" "Hé, je bent er, wat fijn, ik heb je gemist"

14.02.20