WE ZIJN PRESENT, OOK IN TIJDEN VAN CORONA

In de afgelopen maanden hebben we gekeken hoe we onze vrijwilligers veilig en binnen de richtlijnen in kunnen zetten op plekken waar hulp hard nodig was. We deden speciale coronaprojecten, onze ca. 100 speciale corona-vrijwilligers hielpen cliënten van hulpverleners die niet zo makkelijk toegang hadden tot hulp. Zo hadden we veel EHBV (Eerste Hulp Bij Volhouden)pakketten, hielpen we bij het doen van boodschappen etc, waren er whatsapptaalmaatjes etc. etc.

‘Gewoon’ Present
Maar we zijn alweer een tijd ‘gewoon’ Present. Het P-team en de Flexers zijn (in kleinere groepjes) erg druk met veel praktische hulpvragen, zoals verhuizingen, woningen opknappen etc. Ook onze Trajecten zoals Buurten met Boodschappen en Buurten met Feestjes gaan door, evenals alles wat we doen rondom statushouders (praatgroepen Klets & Koek, maatjes etc.). Natuurlijk kan niet alles, zoals met grotere groepen tegelijk aan de slag, maar we kijken samen met de vrijwilligers en de hulpverleners van cliënten wat er in deze coronatijd met inachtneming van de RIVM richtlijnen, wél mogelijk is. En dan blijft er meer dan genoeg aan mogelijkheden over.

Wil je als vrijwilliger weten hoe en/of doe je graag mee, klik hier voor meer info en aanmelden. Hulpverleners vinden hier alle informatie.

En voor alles geldt: pas goed op jezelf zodat er je voor die ander kunt zijn!

Als Present hebben we zelf ook hulp nodig. Help je mee?

Present Zwolle wordt mede mogelijk gemaakt door:

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

EEN KOOKPLAAT, EEN SJOELBAK EN EEN VOETBALTRAINING

Wegwijsmaatje. Vanaf dag één noemden we onszelf Wegwijspiet. Hoe je het ook noemt, dit maatje zijn past ons wel. Een nieuwkomersgezin streek neer in een Zwolse nieuwbouwwijk. Een nieuwe wijk, een nieuw land, een nieuwe taal, nieuwe buren, nieuwe regels. Wat moet het overweldigend voor ze zijn geweest, want waar begin je aan, hoe krijg je hier je nieuwe leven op poten? We vroegen ze wat we voor ze konden doen, wat ze nodig hadden. En dat was hulp bij de aanschaf van een kookplaat.
Zonder kookplaat was het huis niet bewoonbaar, dus dat was onze eerste taak. Gelukkig wist onze lokale witgoedwinkel daar wel raad mee en de familie kon koken, en eten!
Wat was er veel te regelen en te organiseren. Maar wat een toffe taak. We konden praktisch aan de slag, en kregen veel hulp van het Present klusteam: gordijnrails ophangen, kasten in elkaar zetten, niks was te gek.
Toen de familie eenmaal geïnstalleerd was, werd het tijd voor een avondje sjoelen. Want inburgeren gaat niet alleen over de taal en de samenleving, over DigiD en Rova-pas. Minstens zo belangrijk zijn de mores rond de sjoelbak en de regels bij de puntentelling. En daarvoor zijn ze glansrijk geslaagd!
Vanavond was het tijd voor een nieuwe ervaring in ons leven: mee naar de plaatselijke voetbalclub. Even de weg wijzen door de donkere straten van Zwolle, want daar ben je tenslotte Wegwijspiet voor. Waar onze eigen zoons deze bal altijd lieten liggen, pakt de jongste nieuwkomer hem graag en moeiteloos op. Een grijns van oor tot oor bij het joch zelf, èn bij zijn vader! En ook wij zijn supertrots natuurlijk! We houden hem in de gaten, dit talentje! Bedankt trainer en spelers van SV Zwolle, voor jullie gastvrijheid!

Wil je ook een nieuwe Zwollenaar wegwijs maken in Zwolle? Zeker doen! Stuur een mail naar: info@presentzwolle.nl

Martin en Marjan

07.01.21

EEN KOOKPLAAT, EEN SJOELBAK EN EEN VOETBALTRAINING

Wat was er veel te regelen en te organiseren. Maar wat een toffe taak. We konden  praktisch aan de slag, en kregen veel hulp van het Present klusteam: gordijnrails ophangen, kasten in elkaar zetten, niks was te gek.

Martin en Marjan
#eenkleingebaar https://www.youtube.com/watch?v=hBIn0YHtpZ0&feature=youtu.be

Wat een geweldige actie van Vishandel Fish Fix Urk !

17.12.20

Wat een geweldige actie van Vishandel Fish Fix Urk !

Deze tegoedbonnen voor een heerlijke familiezak kibbeling mochten we uitdelen aan onze Buurten met Boodschappen-deelnemers! Dat wordt genieten! Enorm bedankt! #nietalleen #eenkleingebaarImage attachment

LOCKDOWN VERHUIZING
Ook in deze strenge lockdown blijven er projecten die gewoon doorgang moéten vinden, zoals een helpende hand rondom verhuizingen of een vloer leggen en een bed in elkaar zetten op een kinderkamer. Alle regels in acht nemend gingen er afgelopen 2 dagen vrijwilligers op 3 verschillende plekken aan de slag!
#eenkleingebaar #nietalleen

LOCKDOWN VERHUIZING
#eenkleingebaar #nietalleen

Wil jij in het nieuwe jaar ook een helpende hand bieden? Dan horen we graag van je: info@presentzwolle.nlImage attachment

LEKKER LEZEN IN KERSTVAKANTIE ( en Lockdown)
#eenkleingebaar

"Een kerstkaart, helemaal voor mij alleen? "

Was de geweldige reactie van S toen ze een stapeltje boeken kreeg.
In een vol en klein huis en geen geld om boeken te kopen kwam dit heerlijke tijdverdrijf wel heel goed uit.

De huizen van een paar geweldige Presentvrijwilligers werden de laatste weken overspoeld door kinderboeken.
Gekregen van veel vrijgevige Zwollenaren.
Deze week krijgen meer dan 100 kinderen een stapeltje boeken thuis.
Mooi ingepakt en voor elk kind een kerstwens op een kaart met de eigen naam erop.

Toen de actie begon wisten we natuurlijk nog niet van een lockdown met schoolsluiting.
We wisten wel dat veel Zwolse kinderen het extra zwaar hebben nu en dat alle lichtpuntjes welkom zijn.

Wil je in het nieuwe jaar ook Present zijn?
In 2021 en na de lockdown is jouw hulp meer dan nodig.
Wij horen graag jouw aanbod op info@presentzwolle.nl

#nietalleen natuurlijk, ook niet in 2021

17.12.20

LEKKER LEZEN IN  KERSTVAKANTIE ( en Lockdown)
#eenkleingebaar

Een kerstkaart, helemaal voor mij alleen?

Was de geweldige reactie van S toen ze een stapeltje boeken kreeg.

Gekregen van veel vrijgevige Zwollenaren.
Deze week krijgen meer dan 100 kinderen een stapeltje boeken thuis.

Wil je in het nieuwe jaar ook Present zijn?
In 2021 en na de lockdown is jouw hulp meer dan nodig.
Wij horen graag jouw aanbod op info@presentzwolle.nl

#nietalleen natuurlijk, ook niet in 2021Image attachmentImage attachment

Comment on Facebook

Wat was het leuk om hieraan mee te doen. En in te zamelen.

Wat een leuke actie! 📚👍🏻

Dineke Nijlant De Buurtkamer

Load more

Vrijwilliger "“Onze tijd was goed besteed. We hebben letterlijk en figuurlijk ruimte in iemands leven mogen creëren!”"