PRESENT HELPT VRIJWILLIGERS HELPEN WAAR HET ECHT NODIG IS

Zwolle kent 6.100 minima-huishoudens, 50% blijft dit ook langdurig | 8% van de Zwolse kinderen groeit op in armoede | 30% van de Zwollenaren voelt zich eenzaam | armoede en eenzaamheid gaan vaak hand in hand.

Dit is ook Zwolle. Cijfers waar wij nog van schrikken. Gezinnen die rond moeten komen van € 70,- in de week (terwijl ze volgens het SCP ca. € 100,- méér nodig hebben voor de absolute basisdingen). Kinderen die zonder eten naar school gaan. Mensen die thuis op het kale beton wonen. Kinderen die opgroeien in een vervuild huis. En dan hebben we het nog niet over de eenzaamheid onder Zwollenaren van alle leeftijden.

Als je nu denkt: “Ja, maar dat kán toch niet!? Ik zou wel wat willen doen!” Dan kunnen wij je helpen. Echt van betekenis zijn kan al in 1 dag of zelfs in een avondje en op een moment en een manier die bij jou past. Present is er voor jou, zodat jouw hulp op de juiste plek terecht komt. Wij brengen je op plekken waar je doorgaans niet zou komen en bij mensen die op een andere manier deze hulp meestal niet kunnen krijgen.

Er zijn allerlei mogelijkheden, bekijk ze hier.

Als Present hebben we zelf ook hulp nodig. Help je mee?

Present Zwolle wordt mede mogelijk gemaakt door:

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

AANDACHT MAAKT ALLES MOOIER.....
Bij taalgroep Klets&Koek zijn elke woensdagochtend ongeveer 6 en elke woensdagavond ongeveer 10- 15 vrijwilligers.
Vrijwilligers zoals Ria op de foto.
Altijd geduldig en vriendelijk, bereid om vele stappen mee te lopen en elke keer opnieuw alles weer uit te leggen.
Elke week weer echte aandacht en rust.
Bedankt Ria voor je goede zorgen!
Jouw aandacht maakt de wereld van nieuwe Zwollenaren mooier.

Welkom morgen ( woensdag) bij Klets&Koek.
Welkom om gezellig te komen kletsen of huiswerk te maken of een taalspel te doen, leren voor je ONA of samen een email leren schrijven.

Om 9:30 voor vrouwen en om 20:00 voor iedereen!
Benedenzaal Plantagekerk.
Als je met je gezicht naar de ingang staat; links
Volg de borden maar.
Ter Pelkwijkstraat 17

De mooie foto is van Carry Premsela van CreaPictures

28.01.20

AANDACHT MAAKT ALLES MOOIER.....
Vrijwilligers zoals Ria op de foto.
Elke week weer echte aandacht en rust.
Bedankt Ria voor je goede zorgen!
Jouw aandacht maakt de wereld van nieuwe Zwollenaren mooier.

Welkom morgen ( woensdag) bij Klets&Koek.

Om 9:30 voor vrouwen en om 20:00 voor iedereen!
Benedenzaal Plantagekerk.
Als je met je gezicht naar de ingang staat; links
Volg de borden maar.
Ter Pelkwijkstraat 17

De mooie foto is van Carry Premsela van CreaPictures

#WATJIJDOET
Al onze vrijwilligers verdienen het om in de spotlights te staan, want wat zij doen is....!
Initiatief van SamenZwolle, Stadkamer en Zwolledoet

27.01.20

#WATJIJDOET
Initiatief van SamenZwolle, Stadkamer en Zwolledoet

Comment on Facebook

Allemaal toppers!!

Wat een mooie actie toch van Lumen Hotel & Events.
Heel blij met deze fijne samenwerking!

"1 0 0 0 EURO | YEAH, we zijn vanaf vandaag over de 1000 euro!! Een mijlpaal voor Lumen Hotel & Events en Stichting Present Zwolle.

Met onze actie 'be green, choose not to clean' kunnen onze gasten er voor kiezen om, bij een meerdaags verblijf, de hotelkamer niet schoon te laten maken! Benieuwd naar de actie? Lees hem hier: www.lumenzwolle.nl/begreenchoosenottoclean/"

23.01.20

ING helpt initiatieven die Nederland sterker maken graag vooruit. Jij ook? Stem dan op ons: www.helpnederlandvooruit.nl/doel/stichting-present-zwolle. Het is 1 stem per mailadres, dus je kunt ook met meerdere mailadressen stemmen. Dank je wel! en #delenislief. ... Lee meerSee Less

22.01.20

BEAT BLUE MONDAY BLUES

"Lieve mevrouw Dominique, ik ben heel blij, ik heb de laatste toets gehaald, spreken was heeel moeilijk, maar gelukkige, eindelijk. Taalmaatje komt nu gezellig, is dat goed?"

Whatsapp bericht van J, jonge Eritrese vrouw

"Nog even over gisteren. Toen ik bij T aankwam was het zoontje heel blij dat ik er na 2 kerstvakantieweken weer was :) We begonnen met spelletjes en zijn nog even gaan oefenen met woorden en plaatjes. Daarna samen met Mitchel naar gezin R. We hadden de nieuwe spelletjes mee en dat vonden ze fantastisch. Met de oudere kinderen heb ik een dictee gedaan.
En we bleven natuurlijk mee eten ;)

Whatsapp bericht van Windesheimstudent Sharon

Wat nou: "blue monday blues" met zulke leuke whatsappjes

Wil je ook van je Blue Monday Blues af en een nieuwe Zwollenaar op weg helpen als taalmaatje/ gezinsmaatje of met een ander aanbod? Ik hoor het graag!
dominique@presentzwolle.nl

20.01.20

BEAT BLUE MONDAY BLUES

Whatsapp bericht van J, jonge Eritrese vrouw

En we bleven natuurlijk mee eten ;)

Whatsapp bericht van Windesheimstudent Sharon

Wat nou: blue monday blues met zulke leuke whatsappjes

dominique@presentzwolle.nlImage attachment
Load more