WE ZIJN PRESENT, OOK IN TIJDEN VAN CORONA

Sinds de start van de coronacrisis, kijken we als Present hoe we onze vrijwilligers tóch veilig en binnen de richtlijnen in kunnen zetten op plekken waar hulp hard nodig is. We deden in het begin speciale coronaprojecten, onze ca. 100 speciale corona-vrijwilligers hielpen cliënten van hulpverleners die niet zo makkelijk toegang hadden tot hulp. Zo hadden we veel EHBV (Eerste Hulp Bij Volhouden)pakketten, hielpen we bij het doen van boodschappen etc, waren er whatsapptaalmaatjes etc. etc.

‘Gewoon’ Present
Maar we zijn alweer een hele tijd ‘gewoon’ Present. Het P-team en de Flexers zijn (in kleinere groepjes) erg druk met veel urgente praktische hulpvragen, zoals verhuizingen, woningen opknappen etc. Ook onze Trajecten zoals Buurten met Boodschappen en Buurten met Feestjes gaan door, evenals alles wat we doen rondom statushouders (praatgroepen Klets & Koek, maatjes etc.). Natuurlijk kan niet alles, zoals met grotere groepen tegelijk aan de slag, en soms moeten dingen digitaal, maar we kijken samen met de vrijwilligers en de hulpverleners van cliënten wat er in deze coronatijd met inachtneming van de RIVM richtlijnen, wél mogelijk is. En dan blijft er meer dan genoeg aan mogelijkheden over, zelfs in een tijd waarin er maar één persoon op bezoek mag.

Wil je als vrijwilliger weten hoe en/of doe je graag mee, klik hier voor meer info en aanmelden. Hulpverleners vinden hier alle informatie.

En voor alles geldt: pas goed op jezelf zodat er je voor die ander kunt zijn!

Als Present hebben we zelf ook hulp nodig. Help je mee?

Present Zwolle wordt mede mogelijk gemaakt door:

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

ONHANDIG.
Vaak kom je als vrijwilliger een handje helpen, maar afgelopen zaterdag was één van onze P-teamers letterlijk iemands handen.
Vader en zoons, gevlucht voor oorlogsgeweld uit hun thuisland, maken een nieuwe start in Zwolle. Ze doen zo hun best om van hun huis een thuis te maken en goede buren te zijn. Maar (vader letterlijk) zonder handen is dat echt lastig....
Gelukkig kunnen en willen wij bruggen bouwen. In dit geval door te ondersteunen en helpen bij het zetten van een schutting waar drie gezinnen nu van genieten.
Beter een goede buur....

Deze nieuwe Zwollenaren zoeken ook nog hulp bij het maken van een moestuin (een moestuinmaatje😉)
Denk aan gereedschap, tips enz
Mocht je dat leuk vinden, mail gerust.
corlien@presentzwolle.nl

19.04.21
ONHANDIG.
Beter een goede buur....

Denk aan gereedschap, tips enz
Mocht je dat leuk vinden, mail gerust.
corlien@presentzwolle.nlImage attachment

Comment on Facebook

Ik heb nog een vijgenstek.

Grandioos jongens ga zo door prachtig

Vandaag mochten de Klets&Koek mannen voor het eerst op zwemles!
Geweldig om de ontspannen, geconcentreerde en gemotiveerde Eritrese mannen en studenten samen te zien!
Bedankt Calo Windesheim , @Patty van het Hoofd en studenten!

16.04.21
Vandaag mochten de Klets&Koek mannen voor het eerst op zwemles!
Bedankt Calo Windesheim , @Patty van het Hoofd en studenten!

Comment on Facebook

Gezellig en fijn fijne zonnige dag

LENTEKRIEBELS
Traditiegetrouw gaat er elk jaar een groepje Flexers naar woonvoorziening de Riethorst om de binnentuin aan te kleden. Nu moesten we e.e.a. aanpassen en hebben 2 flexers alle kussenhoezen en kleedjes thuis genaaid en hebben Gepke en haar Klaas vandaag samen de bloemetjes buiten gezet! Wat deze prachtige plaatjes oplevert.
We hopen dat de bewoners weer heerlijk kunnen genieten!

14.04.21
LENTEKRIEBELS
We hopen dat de bewoners weer heerlijk kunnen genieten!Image attachment

Dit is grandioos

Klets&Koek met gemeenteraadsleden.

Afgelopen weken hebben we bij Klets&Koek gepraat over de politiek.
Wie is er de baas in Nederland en wie is er de baas in Zwolle.
Over hoe kom je in de gemeenteraad en hoe werkt de gemeenteraad, de wethouders en de burgemeester.

Vandaag waren @Margriet Leest van Groenlinks Zwolle en @Jolien Elshof-Rook van ChristenUnie Zwolle bij ons om te vertellen over hun werk als raadslid, of het moeilijk is om als vrouw raadslid te worden en we mochten vragen stellen.

"Bedankt Margriet en Jolien dat we vragen mochten stellen en bedankt voor de antwoorden!

Hartelijke groet, alle dames van Klets&Koek!"

31.03.21
Klets&Koek met gemeenteraadsleden.

Afgelopen weken hebben we bij Klets&Koek gepraat over de politiek.
Wie is er de baas in Nederland en wie is er de baas in Zwolle.

Vandaag waren @Margriet Leest van Groenlinks Zwolle  en @Jolien Elshof-Rook van ChristenUnie Zwolle  bij ons om te vertellen over hun werk als raadslid, of het moeilijk is om als vrouw raadslid te worden en we mochten vragen stellen.

Hartelijke groet, alle dames van Klets&Koek!

WAT RUIST DAAR DOOR HET STRUIKGEWAS?

Het zijn Flexers die een medeZwollenaar helpen haar tuin weer op orde te krijgen.
Een van de vele klussen die ook in Coronatijd gewoon gedaan worden. Nou ja, gewoon?? Ten eerste vinden wij de inzet van onze vrijwilligers nooit gewoon; zij zelf vaak wel overigens! Ten tweede moeten we uiteraard ook steeds meebewegen met de geldende maatregelen. Maar we blijven vooral kijken naar wat wél kan! Met elkaar, voor elkaar. Zo doen we dat bij Present!

24.03.21
WAT RUIST DAAR DOOR HET STRUIKGEWAS?

Comment on Facebook

Jullie zijn super kanjers allemaal en de tuin komt helemaal goed met jullie

Load more

Vrijwilliger "“Onze tijd was goed besteed. We hebben letterlijk en figuurlijk ruimte in iemands leven mogen creëren!”"