Zwolle kent 6.400 minimahuishoudens, 50% blijft dit ook langdurig | 8% van de Zwolse kinderen groeit op in armoede | 30% van de Zwollenaren voelt zich eenzaam | armoede en eenzaamheid gaan vaak hand in hand.

Dit is ook Zwolle. Cijfers waar wij nog van schrikken. Gezinnen die rond moeten komen van € 70,- in de week. Kinderen die zonder eten naar school gaan. Mensen die thuis op het kale beton wonen. En dan hebben we het nog niet over de eenzaamheid onder Zwollenaren.

Als je nu denkt: “Ja, maar dat kán toch niet!? Ik zou wel wat willen doen!” Dan kunnen wij je helpen. Echt van betekenis zijn kan al in 1 dag of zelfs in een avondje en op een moment en een manier die bij jou past. Present is er voor jou, zodat jouw hulp op de juiste plek terecht komt. Wij brengen je op plekken waar je doorgaans niet zou komen en bij mensen die op een andere manier deze hulp meestal niet kunnen krijgen. Er zijn allerlei mogelijkheden, bekijk ze hier.

Als Present hebben we zelf ook hulp nodig.
Wil jij ons helpen door te sponsoren?

Present is volledig afhankelijk van subsidies en giften. Het rondkrijgen van de begroting is elk jaar een mooie uitdaging.  Vorig jaar was een lastig jaar en we hebben daarom diverse (personele) maatregelen moeten nemen. Voor 2019 hebben we de begroting grotendeels rond, maar zoals elk jaar hebben we nog een uitdaging staan, er moet nog € 30.000,- bij en daar zijn we hard voor aan de slag. Eén van de toffe dingen is dat ons Buurten met Boodschappen één van de goede doelen is van de Warmlopers bij de Halve Marathon. Wil jij ons ook helpen de begroting rond te krijgen? Lees er hier meer over hoe je dit kunt doen, zoals ons sponsoren per Project & Traject. Of zullen we vrienden worden? Dat kan al vanaf € 10,- per jaar! Alvast bedankt!

Present Zwolle wordt mede mogelijk gemaakt door:

#Kleinemoeitegrootplezier!

Gistermiddag ging team Verkoop regio Noord van De Amersfoortse A.S.R. (na hun teamoverleg) een ritje maken met ouderen van Driezorg, stichting voor Wonen, Welzijn & Zorg locatie De Kievitsbloem.
De zorgcoordinator stuurde mij vanmorgen het volgende bericht:
“Namens de bewoners van de Kievitsbloem wil ik jullie hartelijk bedanken voor de gezellige middag die wij met jullie hebben gehad..
De bewoners lopen hier nog rond met een lach van oor tot oor....
Super BEDANKT!!!”

Ook de groep is enthousiast. “Dit zouden we veel vaker moeten doen!”

Wat een kleine moeite voor zoveel plezier 😊. Ook iets voor jou en je collega's? Kijk op presentzwolle.nl hoe je mee kunt doen.

21.03.19

#Kleinemoeitegrootplezier!

De zorgcoordinator stuurde mij vanmorgen het volgende bericht:
De bewoners lopen hier nog rond met een lach van oor tot oor....
Super BEDANKT!!!”

Ook de groep is enthousiast. “Dit zouden we veel vaker moeten doen!”

Wat een kleine moeite voor zoveel plezier 😊. Ook iets voor jou en je collegas? Kijk op presentzwolle.nl hoe je mee kunt doen.

Gewoon even onze nieuwe Klets&Koek foto's showen.
Wat zijn we leuk he 😉
Ben je nieuw in Zwolle en wil je graag Nederlands leren? Welkom!
We helpen ook met je huiswerk en moeilijke brieven. We doen graag taalspelletjes en houden van koek eten en lekker kletsen.
Gewoon welkom! Het is gratis 😇
Elke woensdagavond in de benedenzaal Plantagekerk.
Ter Pelkwijkstraat 17
20:00 ( 8 uur in de avond)

Bedankt @Jet Reuvekamp voor de prachtige foto's! !!

19.03.19

Wil je meer weten over '(alleenstaande) moeders die werken' of mensen die verward zijn ??

Deze week kregen we informatie over twee boeiende bijeenkomsten in onze mailbox. We delen ze graag met je.

Als je meer wilt weten over verwarde personen omdat je ze bijvoorbeeld wel eens tegenkomt dan kun je de training 'Grip op Verwardheid' volgen. Als vrijwilliger/ burger kun je gratis deelnemen! www.gripopverwardheid.nl/zwolle-grip-op-verwardheid
De Stadkamer organiseert op 25 maart in het kader van de Boekenweek met als thema 'moeder de vrouw' de lezing '(Alleenstaande) moeder werkt!' Deze lezing is voor alle mannen en vrouwen interssant. stadkamer.nl/activiteiten/1038/alleenstaande-moeder-werkt

14.03.19

Wil je meer weten over (alleenstaande) moeders die werken of mensen die verward zijn ??

Als je meer wilt weten over verwarde personen omdat je ze bijvoorbeeld wel eens tegenkomt dan kun je de training Grip op Verwardheid volgen. Als vrijwilliger/ burger kun je gratis deelnemen! https://www.gripopverwardheid.nl/zwolle-grip-op-verwardheid
De Stadkamer organiseert op 25  maart in het kader van de Boekenweek met als thema moeder de vrouw de lezing (Alleenstaande) moeder werkt! Deze lezing is voor alle mannen en vrouwen interssant. https://stadkamer.nl/activiteiten/1038/alleenstaande-moeder-werkt

#wieisdemol
Trust Nobody

Samen met nog 3.5 miljoen Nederlanders keek ik afgelopen zaterdag Wie is de Mol.
Facebook en Twitter stonden bol van de speculaties. Is Niels de Mol? Of Merel of Sara?
En natuurlijk zat ik fout ;)
Jammer dan.

Tijdens het kijken gingen mijn gedachten regelmatig naar mijn Eritrese vrienden. Zij zijn ontsnapt uit een levenslange Wie is de Mol.
Konden ze de Mol niet ontmaskeren , dan was het geen jammer dan...
En toen ze eindelijk veilig waren in Zwolle kwamen ze in een doolhof.
Is Wie is de Mol dan zomaar weg? Kan je nu iedereen vertrouwen?
Al die mensen die iets van je willen?
Voor de Zwolse Eritreers is het leven zwaar. De digitale wereld is snel. De taal is ingewikkeld. En dan dat wachten op je geliefden....

Klets&Koek is een veilige haven geworden. Een vertrouwde, betrouwbare plek.
Elke woensdag zitten we in groepjes te ploeteren op het huiswerk, de ONA, de moeilijke brieven. Samen maken we de wereld een klein beetje toegankelijker. Samen zijn we trots met behaalde diploma's.
We worden vrienden, familie, broer en zus.

Omdat de groep bij Klets&Koek ( en de bijbehorende gezinnen) snel groter wordt, ben ik op zoek naar taalmaatjes.
Voor * Angu die door zijn grote gezin zelf niet aan taal leren toekomt en voor * Sam, een goedopgeleide man met mooie dromen. Voor de vrouw van *Barak die net in Zwolle woont. Wat een gigantische stad na het platteland van Eritrea.

Wil je meer informatie?
Ik hoor graag van je!
Dominique@presentzwolle.nl

14.03.19

#wieisdemol
Trust Nobody

En natuurlijk zat ik fout ;)
Jammer dan.

Konden ze de Mol niet ontmaskeren , dan was het geen jammer dan...
En toen ze eindelijk veilig waren in Zwolle kwamen ze in een doolhof.
Is Wie is de Mol dan zomaar weg? Kan je nu iedereen vertrouwen?
Al die mensen die iets van je willen?

Klets&Koek is een veilige haven geworden. Een vertrouwde, betrouwbare plek.
Elke woensdag zitten we in groepjes te ploeteren op het huiswerk, de ONA, de moeilijke brieven. Samen maken we de wereld een klein beetje toegankelijker. Samen zijn we trots met behaalde diplomas.
We worden vrienden, familie, broer en zus.

Wil je meer informatie?
Ik hoor graag van je!
Dominique@presentzwolle.nl

Comment on Facebook

Daar ben ik ook wel benieuwd naar!

Wat wordt er van een taalmaatje verwacht?

#omdenken in de Week van Zorg en Welzijn. Wij doen het dagelijks, doe je mee? ... Lee meerSee Less

11.03.19

#omdenken in de Week van Zorg en Welzijn. Wij doen het dagelijks, doe je mee?

Comment on Facebook

Precies!

Jolanda Kamp-Visscher

Load more