WE ZIJN PRESENT, OOK IN TIJDEN VAN CORONA

In de afgelopen maanden hebben we gekeken hoe we onze vrijwilligers veilig en binnen de richtlijnen in kunnen zetten op plekken waar hulp hard nodig was. We deden speciale coronaprojecten, onze ca. 100 speciale corona-vrijwilligers hielpen cliënten van hulpverleners die niet zo makkelijk toegang hadden tot hulp. Zo hadden we veel EHBV (Eerste Hulp Bij Volhouden)pakketten, hielpen we bij het doen van boodschappen etc, waren er whatsapptaalmaatjes etc. etc.

‘Gewoon’ Present
Maar we zijn alweer een tijd ‘gewoon’ Present. Het P-team en de Flexers zijn (in kleinere groepjes) erg druk met veel praktische hulpvragen, zoals verhuizingen, woningen opknappen etc. Ook onze Trajecten zoals Buurten met Boodschappen en Buurten met Feestjes gaan door, evenals alles wat we doen rondom statushouders (praatgroepen Klets & Koek, maatjes etc.). Natuurlijk kan niet alles, zoals met grotere groepen tegelijk aan de slag, maar we kijken samen met de vrijwilligers en de hulpverleners van cliënten wat er in deze coronatijd met inachtneming van de RIVM richtlijnen, wél mogelijk is. En dan blijft er meer dan genoeg aan mogelijkheden over.

Wil je als vrijwilliger weten hoe en/of doe je graag mee, klik hier voor meer info en aanmelden. Hulpverleners vinden hier alle informatie.

En voor alles geldt: pas goed op jezelf zodat er je voor die ander kunt zijn!

Als Present hebben we zelf ook hulp nodig. Help je mee?

Present Zwolle wordt mede mogelijk gemaakt door:

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

This message is only visible to site admins
Problem displaying Facebook posts. Backup cache in use.

Error: The user must be an administrator, editor, or moderator of the page in order to impersonate it. If the page business requires Two Factor Authentication, the user also needs to enable Two Factor Authentication.
Type: OAuthException

VACATURE
Heb jij, of ken jij iemand met, een warm kloppend hart voor Nieuwe Zwollenaren (statushouders) en wil jij onze nieuwe collega worden? Kijk dan snel hier: bit.ly/33S6Uzw #delenislief

12.10.20

VACATURE
Heb jij, of ken jij iemand met, een warm kloppend hart voor Nieuwe Zwollenaren (statushouders) en wil jij onze nieuwe collega worden? Kijk dan snel hier: https://bit.ly/33S6Uzw #delenislief

#weektegeneenzaamheid
Wat is het toch tof als er mensen zijn die altijd wel even iets voor anderen die geen netwerk hebben, willen fixen! Ook als je ze vanochtend belt. De mannen van Stichting KarWij die met hun twee (!) bussen huisraad van de Gift City Meubelloods brengen bij een Eritrees gezin dat anders op het kale zeil moest wonen. En die als service nog even het afval wegbrengen 😉. Bedankt #toppers!

09.10.20

#weektegeneenzaamheid
Wat is het toch tof als er mensen zijn die altijd wel even iets voor anderen die geen netwerk hebben, willen fixen! Ook als je ze vanochtend belt. De mannen van Stichting KarWij die met hun twee (!) bussen huisraad van de Gift City Meubelloods brengen bij een Eritrees gezin dat anders op het kale zeil moest wonen. En die als service nog even het afval wegbrengen 😉. Bedankt #Toppers!Image attachmentImage attachment

'HET CONTACT GAF VOORAL GEZELLIGHEID MET VRIENDELIJKE MENSEN'
Diep in de schulden zitten, minder leefgeld hebben dan wat menselijk is, samen met je jonge kindjes bikkelen, met een drive om zo snel mogelijk weer zonder financiële zorgen door te gaan: dat is er aan de hand bij Lianne die meedoet aan het Traject Buurten met Boodschappen.
Het was een hele drempel (lees berg) die ze over moest om hulp te accepteren. Want liever los je zelf je sores op. Je hand ophouden (zo voelt dat namelijk vaak) is echt niet makkelijk! Maar Lianne is de drempel over gegaan. Ze wil meedoen aan het Traject buurten met Boodschappen, zodat zij en haar dochtertjes iets meer financiële ruimte ervaren de maanden dat ze met veel te weinig moet rondkomen. Ze is gefocust op de toekomst: zo snel mogelijk schuldenvrij! Schulden waar ze trouwens zelf nauwelijks wat aan kon doen…
Zo’n iemand als Lianne gun je wat ‘lucht’ in het dagelijks leven en fijne contacten. Dat werd geboden door een lieve groep vrijwilligers. Maandelijks kwamen ze met boodschappen. En ook het ‘buurten’ onder het genot van een kopje koffie of thee hoorde erbij.
Het was soms even aftasten en het coronavirus maakte het allemaal een tijdje net wat afstandelijker. Maar dan is het wel bijzonder als je dit kan zetten in de bedankbrief aan de vrijwilligers:
‘Lianne gaf aan dankbaar te zijn voor de boodschappen, het gaf verlichting. Zeker door de toch prijzige luiers. De afspraken waren duidelijk en dat zorgde voor vertrouwen. Het contact bracht vooral gezelligheid met vriendelijke mensen. Het heeft ook echt iets toegevoegd voor haar gezin. Ze merkte dat ze, door het contact met jullie, meer vertrouwd raakten met andere mensen naast het eigen kleine sociale netwerk. Haar dochtertje speelde met jullie kinderen en daardoor gaat haar dochtertje nu gemakkelijker met vriendinnetjes van school mee naar huis, terwijl zij dat eerst te spannend vond.’

Door vriendelijk te zijn en aandacht te geven werd hier het verschil gemaakt!

Heb jij/ hebben jullie maandelijks wat geld en ongeveer twee uurtjes tijd over om het verschil te maken? Neem dan contact met ons op, we vertellen je graag hoe Buurten met Boodschappen werkt! stichtingpresent.nl/zwolle/trajecten/

08.10.20

HET CONTACT GAF VOORAL GEZELLIGHEID MET VRIENDELIJKE MENSEN

Door vriendelijk te zijn en aandacht te geven werd hier het verschil gemaakt!

Heb jij/ hebben jullie maandelijks wat geld en ongeveer twee uurtjes tijd over om het verschil te maken? Neem dan contact met ons op, we vertellen je graag hoe Buurten met Boodschappen werkt! https://stichtingpresent.nl/zwolle/trajecten/

#weektegeneenzaamheid

Vandaag gaat een groepje vrijwilligers (uiteraard binnen alle gestelde regels) weer aan de slag. Zij gaan de bloemetjes buiten zetten!
Zo fijn dat op deze manier de binnentuin van een verzorgingshuis weer gezellig aangekleed wordt. Tuurlijk die plantjes alleen helpen niet tegen eenzaamheid, maar het maakt juist in deze Coronatijd de mogelijkheid van bezoek ontvangen wel een stuk aangenamer. Elkaar kunnen ontmoeten in een gezellig aangeklede tuin, dát doet wat met een mens!
Dat aan de plek waar je bezoek kunt ontvangen aandacht wordt besteed, dat vertelt dat er aan jou aandacht wordt besteed!

07.10.20

#weektegeneenzaamheid

Vrijwilliger "“Onze tijd was goed besteed. We hebben letterlijk en figuurlijk ruimte in iemands leven mogen creëren!”"