WE ZIJN PRESENT, OOK IN TIJDEN VAN CORONA

Sinds de start van de coronacrisis, kijken we als Present hoe we onze vrijwilligers tóch veilig en binnen de richtlijnen in kunnen zetten op plekken waar hulp hard nodig is. We deden in het begin speciale coronaprojecten, onze ca. 100 speciale corona-vrijwilligers hielpen cliënten van hulpverleners die niet zo makkelijk toegang hadden tot hulp. Zo hadden we veel EHBV (Eerste Hulp Bij Volhouden)pakketten, hielpen we bij het doen van boodschappen etc, waren er whatsapptaalmaatjes etc. etc.

‘Gewoon’ Present
Maar we zijn alweer een hele tijd ‘gewoon’ Present. Het P-team en de Flexers zijn (in kleinere groepjes) erg druk met veel urgente praktische hulpvragen, zoals verhuizingen, woningen opknappen etc. Ook onze Trajecten zoals Buurten met Boodschappen en Buurten met Feestjes gaan door, evenals alles wat we doen rondom statushouders (praatgroepen Klets & Koek, maatjes etc.). Natuurlijk kan niet alles, zoals met grotere groepen tegelijk aan de slag, en soms moeten dingen digitaal, maar we kijken samen met de vrijwilligers en de hulpverleners van cliënten wat er in deze coronatijd met inachtneming van de RIVM richtlijnen, wél mogelijk is. En dan blijft er meer dan genoeg aan mogelijkheden over, zelfs in een tijd waarin er maar één persoon op bezoek mag.

Wil je als vrijwilliger weten hoe en/of doe je graag mee, klik hier voor meer info en aanmelden. Hulpverleners vinden hier alle informatie.

En voor alles geldt: pas goed op jezelf zodat er je voor die ander kunt zijn!

Als Present hebben we zelf ook hulp nodig. Help je mee?

Present Zwolle wordt mede mogelijk gemaakt door:

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

WELKOM IN ZWOLLE!!!

Wij: Florence, Hannah, Romy, en Isa van Hogeschool Windesheim gaan Present Zwolle de komende maanden helpen met de ontwikkeling van de participatietraining voor 17 nieuwkomers in Zwolle.
Deze training is een verplicht onderdeel van het integratieproces voor nieuwkomers en omvat de waarden & normen en wet & regelgeving van de Nederlandse samenleving.
Verder zullen hierin allerlei leuke onderdelen terugkomen om een echte Blauwvinger te worden; bezoekjes aan de Sassenpoort en Peperbus, maar ook een rondleiding door de Stadkamer en een kookles met echte Nederlandse gerechten.

Vanavond starten wij met de eerste training via Zoom.
Elke week zullen wij een deel van onze nieuwe Welkom Gids met de nieuwe Zwollenaren bespreken.
Op deze manier hopen wij samen te leren en nieuwe gezichten te leren kennen.
De Welkom Gids is de afgelopen week bij alle 17 nieuwkomers in Zwolle rondgebracht door ons, en wat waren ze er blij mee! Momenteel is de gids alleen in het Engels en Nederlands beschikbaar, maar wij zijn druk bezig om deze ook in het Tigrinya en Arabisch uit te brengen.

Wij hopen dat de rest van de training fysiek en Corona-proof plaats kan vinden in juni.
Heeft u nog tips of ideeën die goed bij de participatietraining kunnen passen laat het ons weten via info@presentzwolle.nl

Wij hebben er zin in!
Hartelijke groet, Hannah, Florence, Romy en Isa

02.03.21
WELKOM IN ZWOLLE!!!

Verder zullen hierin allerlei leuke onderdelen terugkomen om een echte Blauwvinger te worden; bezoekjes aan de Sassenpoort en Peperbus, maar ook een rondleiding door de Stadkamer en een  kookles met echte Nederlandse gerechten.

Vanavond starten wij met de eerste training via Zoom.
Op deze manier hopen wij samen te leren en nieuwe gezichten te leren kennen.

Wij hebben er zin in!
Hartelijke groet, Hannah, Florence, Romy en Isa

Comment on Facebook

Nog een kleine oprisping. Kijk eens op www.nl-app.nl

Succes, vraag vooral wat nieuwkomers die hier wat langer zijn, en dus ervaring hebben, hadden willen weten toen ze net in Zwolle waren. Tip: uitleg openbaar vervoer 😉

Tips over het opbouwen van een prettig burencontact zie bv www.problemenmetjeburen.nl/tips/relatie-opbouwen-met-je-buren

Heel veel succes!

Misschien het Nederlandse gezondheids'systeem' uitleggen? Of andere organisaties waar ze mogelijk mee te maken krijgen (consultatiebureau, uitzendbureau, etc) En mogelijkheden creeren tot in contact komen met Zwollenaren, wijkgenoten, buren, verenigingen etc (is lastig in coronatijd....). Wellicht helpt de vraag erbij wat hebben de nieuwkomers (Zwolle)te bieden? Leuk om eens te kijken hoe Vlucht Voorwaarts dit doet.

Succes

Mooi succes allemaal

MOOi🥰

Mooi initiatief, succes 👍

View more comments

12.5 JAAR PRESENT

is onze leuke en gezellige collega Corlien!

"Onze" Corlien is moeilijk te vatten in een paar woorden.
Zo veelzijdig is zij.
Maar haar warme hart springt eruit.
Altijd vol energie om Zwolle mooier te maken.

We hopen nog heel lang van elkaar te genieten bij Present!
Op de volgende 12.5 jaar!

01.03.21
12.5 JAAR PRESENT

is onze leuke en gezellige collega Corlien!

Onze Corlien is moeilijk te vatten in een paar woorden.
Zo veelzijdig is zij.
Maar haar warme hart springt eruit.
Altijd vol energie om Zwolle mooier te maken.

We hopen nog heel lang van elkaar te genieten bij Present!
Op de volgende 12.5 jaar!Image attachment

Comment on Facebook

Van 💓 gefeliciteerd Corlien!

Ga nog vele gezonde jaren van elkaar genieten. Gefeliciteerd🥂🍰☕🍷

Van harte veel succes met elkaar

Gefeliciteerd met je jubileum Corlien! 🎉

gefeliciteerd en Gods zegen op je werk

Van harte gefeliciteerd

Gefeliciteerd!

Gefeliciteerd! 💐

Van harte gefeliciteerd met dit jubileum Corlien!!💐🍀

🥰

Gefeliciteerd

Van harte gefeliciteerd Corlien van der Meulen !

Gefeliciteerd met je jubileum 🎉🎊

View more comments

#doeslief

Valentijnsdag kreeg voor de bewoners van De Herberg Zwolle een gezellig tintje.
Namens de Goede Doelen actie van de Christelijke Gereformeerde Kerk Zwolle werden 25 lekkere ontbijtjes bezorgd.

Namens de Herberg Zwolle: bedankt!

18.02.21
#doeslief

Valentijnsdag kreeg voor de bewoners van De Herberg Zwolle een gezellig tintje.

Namens de Herberg Zwolle: bedankt!

ZOOMKLETS&KOEK VOOR VROUWEN

Dat was echt gezellig vanochtend om alle dames van Klets&Koek weer te zien.
Ieder in zijn eigen huis maar wel bij elkaar.
Toch weer even samen.
We hebben gepraat over de sneeuw, de kinderen thuis van school, de Lockdown.
Wat hebben we elkaar gemist!
Bedankt @Marlies Tjallingii voor de mooie PowerPoint!

17.02.21
ZOOMKLETS&KOEK VOOR VROUWEN

Dat was echt gezellig vanochtend om alle dames van Klets&Koek weer te zien.
Ieder in zijn eigen huis maar wel bij elkaar.
Toch weer even samen.
We hebben gepraat over de sneeuw, de kinderen thuis van school, de Lockdown.
Wat hebben we elkaar gemist!
Bedankt @Marlies Tjallingii voor de mooie PowerPoint!

Wil je meer weten over taalgroep Klets&Koek? Kijk op www.presentzwolle.nl of stuur een mail naar info@presentzwolle.nlImage attachmentImage attachment

HEB JE EVEN VOOR MIJ?
Mevrouw K. deed altijd veel vrijwilligerswerk, maar heeft nu een moeilijke periode. Haar dementerende man is een paar weken terug naar een tehuis gegaan. Mevrouw K. houdt veel van geschiedenis en gedichten en zou heel graag eens een bezoekje krijgen van iemand. Heb jij een keertje tijd om eens langs te gaan?

Zoals mevrouw K. zijn er heel veel ouderen die zelfstandig wonen, bij wie alle activiteiten zijn weggevallen door corona. Ze zijn daardoor erg eenzaam. Jij kunt al in een paar uurtjes van betekenis zijn. Kijk op www.presentzwolle.nl/vrijwilligerintijdenvancorona/ hoe je op jouw manier en jouw moment aan de slag kunt.

17.02.21
HEB JE EVEN VOOR MIJ?

Load more

Vrijwilliger "“Onze tijd was goed besteed. We hebben letterlijk en figuurlijk ruimte in iemands leven mogen creëren!”"