Zomerpakketten!
Klik HIER voor info en aanmelden

Zwolle kent 6.400 minimahuishoudens, 50% blijft dit ook langdurig | 8% van de Zwolse kinderen groeit op in armoede | 30% van de Zwollenaren voelt zich eenzaam | armoede en eenzaamheid gaan vaak hand in hand.

Dit is ook Zwolle. Cijfers waar wij nog van schrikken. Gezinnen die rond moeten komen van € 70,- in de week. Kinderen die zonder eten naar school gaan. Mensen die thuis op het kale beton wonen. En dan hebben we het nog niet over de eenzaamheid onder Zwollenaren.

Als je nu denkt: “Ja, maar dat kán toch niet!? Ik zou wel wat willen doen!” Dan kunnen wij je helpen. Echt van betekenis zijn kan al in 1 dag of zelfs in een avondje en op een moment en een manier die bij jou past. Present is er voor jou, zodat jouw hulp op de juiste plek terecht komt. Wij brengen je op plekken waar je doorgaans niet zou komen en bij mensen die op een andere manier deze hulp meestal niet kunnen krijgen. Er zijn allerlei mogelijkheden, bekijk ze hier.

Als Present hebben we zelf ook hulp nodig.
Wil jij ons helpen door te sponsoren?

Present is volledig afhankelijk van subsidies en giften. Het rondkrijgen van de begroting is elk jaar een mooie uitdaging.  Vorig jaar was een lastig jaar en we hebben daarom diverse (personele) maatregelen moeten nemen. Voor 2019 hebben we de begroting grotendeels rond, maar zoals elk jaar hebben we nog een uitdaging staan, er moet nog € 30.000,- bij en daar zijn we hard voor aan de slag. Eén van de toffe dingen is dat ons Buurten met Boodschappen één van de goede doelen is van de Warmlopers bij de Halve Marathon. Wil jij ons ook helpen de begroting rond te krijgen? Lees er hier meer over hoe je dit kunt doen, zoals ons sponsoren per Project & Traject. Of zullen we vrienden worden? Dat kan al vanaf € 10,- per jaar! Alvast bedankt!

Present Zwolle wordt mede mogelijk gemaakt door:

BEURSVLOER ZWOLLE

17.04.19

BEURSVLOER ZWOLLE
De Beursvloer Zwolle 2019 was weer super! Als Present 5 goede matches gemaakt en leuk om ook weer bij te kunnen dragen aan goede matches tussen partijen als hoekvrouw voor iedereen!Image attachmentImage attachment

Corlien van der Meulen en ik ( Dominique ) zijn vanavond op de Beursvloer Zwolle Je kunt ons herkennen aan het fantastische Pteam shirt en de beroemde Present bodywarmer 😉
Voor mooie matches want samen maken we de stad!

17.04.19

Voor mooie matches want samen maken we de stad!

SAMENWERKEN

Jaarlijks worden er ongeveer 200.000 personen slachtoffer van ernstig en herhaald huiselijk geweld (lichte gevallen niet meegerekend). Ze moeten vluchten in eigen land, een veilig onderkomen vinden in een vaak totaal onbekende omgeving.

Eén van hen is Dineke*. Zij verhuisde een jaar geleden met haar 4 jonge kinderen uit pure noodzaak – als gevolg van huiselijk geweld – vanuit het zuiden van ons land naar Zwolle.

Ga er maar aan staan: een onbekende stad, je familie ver weg, de zorg voor je 4 jonge kinderen terwijl je zelf ook nog veel moet verwerken.
Ze vond een veilig onderkomen bij @KaderaAanpakHuiselijkGeweld Een prachtige organisatie die op allerlei manieren streeft naar een wereld zonder huiselijk geweld: www.kadera.nl.

Mensen die bij Kadera verblijven kunnen in de opvang gebruik maken van allerlei vormen van begeleiding. Er is ook hulp om financieel weer zelfstandig te worden.
Dan worden cliënten vaak aangemeld bij Present voor het Traject ‘Buurten met Boodschappen’.

Ook Dineke: zij moet met haar 4 kinderen rondkomen van € 90 euro per week. Een hele uitdaging met een paar kinderen in de luiers!

Via “Buurten met Boodschappen” krijgt Dineke sinds een half jaar van een VEZ-kring elke maand boodschappenpakketten op maat. En het is makkelijk om te raden wat iedere keer in ieder geval bovenaan haar boodschappenlijstje staat…luiers!
Dineke en contactpersoon Ilse drinken vaak samen even wat als Ilse de boodschappen komt brengen; er is een mooi contact tot stand gekomen tussen deze twee vrouwen.

Onlangs was het tijd voor de volgende stap:

Dineke kreeg de sleutel van haar eigen eengezinswoning in Zwolle. Zo’n verhuizing is een hele uitdaging voor cliënten van Kadera: hoe pak je het opknappen van je woning en de verhuizing aan zonder eigen netwerk? Kadera meldt haar cliënten dan vaak aan bij Present voor praktische Projecten.

Bij Dineke was de match snel gemaakt, want de VEZ-kring die het BmB-Traject mogelijk maakt, bood aan haar óók te helpen met klussen die er nodig waren. Vol enthousiasme zijn ze vorige week aan de slag gegaan met het leggen van de laminaatvloer in de hele woning. Zelfs de dochter van Ilse hielp mee! Het bleek een flinke klus. Vooral gelet op de tijdsdruk: de vloer moest vóór zaterdag gelegd zijn, want dan zou de verhuizing plaatsvinden!

Gelukkig hebben we bij Present dan ons eigen P-team ! Koert en Annet kwamen gelijk een dag helpen en toen was de vloer bijna klaar. Afgelopen zaterdag hebben we nog de plinten geplakt, alles opgeruimd en kon Dineke verhuizen!

Dineke appte Ilse (van BmB) dat ze straalde bij binnenkomst, zó blij was ze met het resultaat én enorm dankbaar voor alle hulp die ze had gekregen.

Wat een prachtige samenwerking tussen Kadera, de BmB-vrijwilligers en het P-team! We zijn zó trots op onze vrijwilligers! En we hopen dat Dineke met haar kinderen een nieuw thuis vindt in onze stad.

Wil je ook Present zijn waar dat echt nodig is? Je aanbod is van harte welkom!
www.presentzwolle.nl

09.04.19

Load more

Vrijwilliger "“Onze tijd was goed besteed. We hebben letterlijk en figuurlijk ruimte in iemands leven mogen creëren!”"