Bedrijven en Present Zwolle in 2022

21 december 2022

Na twee jaar corona konden we elkaar het afgelopen jaar gelukkig weer ontmoeten en samen mooie dingen doen in Zwolle! Het was heerlijk om eindelijk onze partners en nieuwe bedrijven de mogelijkheid te geven om Present te zijn op een manier die bij hen past. Er werd weer gewandeld met ouderen, tuinen zijn opgeknapt en huiskamers geschilderd. Er is les gegeven aan statushouders over ‘hoe onderhoud je je fiets’ 🙂 Tevens doneerde Kruitbosch verschillende fietsen aan de noodopvang voor Oekraïners.

We startten dit jaar met een nieuw idee: partner van de maand en konden zo een heel aantal van onze trouwe partners in het zonnetje zetten. Het was superleuk om te doen en ook heel erg waardevol om via deze weg elkaar weer te ontmoeten. Voor het nieuwe jaar hebben we weer een heel aantal partners op de planning staan. Houd dus onze socials in de gaten!

We mochten een nieuwe partner, Cobra CRM verwelkomen die een prachtig project met dak- en thuislozen deden. Ook het aankomende jaar starten we direct met een nieuwe partner, DDF People. Verder lopen er mooie nieuwe contacten met bedrijven en kijken we naar hoe we samen de stad mooier kunnen maken. Zo deden voor onze eerste Grote Tuinhulpdag in oktober, samen met ZwolleDoet!, en daar deed Gamma Zwolle ons de gereedschappen cadeau.

ABN AMRO Verzekeringen is van start gegaan met haar traject bij Kadera (aanpak tegen huiselijk geweld) en zij staan klaar om begin 2023 te starten met nog een nieuw traject – een laagdrempelige inloopplek voor hulp bij administratie in aanvulling op de initiatieven die er al zijn in de stad op dit gebied.

We mochten verschillende donaties ontvangen van onder andere Univé en Over de IJssel. We ontvingen sponsoring voor Buurten met Boodschappen en voor PreSint vanuit Pink Fluffy Unicorn, Kaartje2Go en de Sligro, Hanzestrohm en KCM Survey. En op de valreep kregen we nog cadeaus van Henri Bloem en Abbvie Logistics om weg te geven aan deelnemers van onze (steeds groter groeiende) taalgroepen voor onder andere Oekraïners, Eritreeërs en Iraniërs.

We hebben in dit stukje lang niet alle bedrijven hierboven met name genoemd – maar waarderen alle hulp/steun en samenwerking met jullie enorm! Dankzij jullie kunnen wij ons waardevolle werk elk jaar doen, en zelfs uitbreiden, zodat er nog meer mensen worden gezien en bereikt met de hulp die zo nodig is.

Op naar een schitterend 2023!