Drie nieuwe Presenters!

19 maart 2024

De afgelopen periode was het niet stil bij Present Zwolle, we zijn inmiddels verblijd met één nieuw teamlid en twee nieuwe bestuursleden. Misschien hebben jullie al kennis met ze gemaakt, het is dus de hoogste tijd om ze aan jullie voor te stellen!

Lisanne Smit – Coördinator Praktische Projecten

“Ik ben Lisanne Smit-Gakes, 31 jaar, getrouwd met Sietse en samen hebben we 3 dochters. In 2015 heb ik mijn opleiding sociaal pedagogische hulpverlener afgerond. Daarna heb ik met kwetsbare jongeren bij Vitree gewerkt. Ook deed ik nog een jaartje Pabo, werkte ik als gastouder en bij Compassion. In mijn vrije tijd doe ik aan voetballen, wandelen en spreek ik graag af met vriendinnen. Ik hou van reizen, series en films kijken, boeken lezen of een spelletje doen met de familie. Ook vind ik het fijn om met de kids lekker samen naar het bos te gaan of buiten in de speeltuin te spelen.

Als professional heb ik ervaring met ervoor zorgen dat vrijwilligers zich gezien en gehoord voelen en dat ze met plezier kunnen werken. Ik word enthousiast als er aandacht is voor elkaar en er verbinding met elkaar wordt gezocht. Het is goed om als samenleving naar elkaar om te zien en voor elkaar klaar te staan. Dit is waar Stichting Present om bekend staat en daar draag ik graag mijn steentje aan bij!”

Wout Oldhoff – Voorzitter

“Kort voorstelstukje? Man, gelukkig getrouwd, trotse vader van 2 dochters en 1 zoon, trotse opa van 5 kleindochters. Pas zo nu en dan op. Werk fulltime met veel plezier als directeur-bestuurder in de ouderenzorg. Woon nu ruim 22 jaar op de zelfde plek in Zwolle. Ben Groninger van geboorte. Glas is altijd half vol, oftewel ik ben een optimist. Houd van het contact met mensen. Kan uitstekend praten voor de gezelligheid, maar wil in mijn (vrijwilligers)werk wel resultaten boeken. Overal kun je voor de ander het verschil maken. Dus waarom dat niet doen? Lang geleden heb ik ooit met mijn groot MT bij NS (12-15 man) een dag een klus gedaan in Zwolle. Nooit vergeten en sindsdien ‘fan’ van Present Zwolle. De vraag om voorzitter te worden kon dan ook eigenlijk niet geweigerd worden 😊”.

Dineke de Jong – Penningmeester

“Mezelf voorstellen! Tja, wat vertel je dan…. Ik ben Dineke de Jong – van der Kolk en sinds eind 2023 penningmeester van Present Zwolle. Present Zwolle is een bekende club voor mij en ik draag Present dan ook een warm hart toe. Met ons gezin hebben we verschillende Present activiteiten gedaan (o.a. kerstpakkettenactie, naar de dierentuin met een gezin). Present is een prachtige beweging met oog voor de kwetsbaren in onze stad. Zelf heb ik een financiële achtergrond en draag ik graag vanuit mijn expertise een bescheiden steentje bij aan dat prachtige werk. Ik ben getrouwd met Simon de Jong (ja, ook ooit 10 jaar penningmeester van Present Zwolle geweest 😊) en samen hebben we 4 zoons in de dynamische studerende fase. Ik werk met veel plezier als controller bij Manna, een zorgorganisatie in Enschede. Waar word ik blij van? Uitgebreid kokkerellen, actieve gezinsvakanties en boeken lezen/luisteren. Mocht je nog meer willen weten? Ik zie je graag!